תקציב הפרסום של קק"ל יוצא למכרז

במכרז יהווה מרכיב האיכות 60% מהניקוד המשוקלל, וההצעה המסחרית תקבל 40%

תקציב הפרסום של קרן קיימת לישראל (קק"ל) יוצא למכרז - כך נודע ל"גלובס". החברה פנתה היום (א') למספר משרדי פרסום בהזמנה לקחת חלק בהתמודדות על התקציב, שהיקפו מוערך במיליוני שקלים.

קק"ל לא מגדירה לכאורה תנאי סף מגבילים, אך מדובר במכרז הדורש השקעה, ומי שיזכה בו יידרש לכמות עבודה לא מבוטלת, ללא הבטחה לתקציב מינמלי או בלעדיות.

המכרז צפוי לכלול 3 שלבים: הראשון הוא שליחת המסמכים - מהלך לכאורה פשוט, אך כבר בו אמורים להיכלל שני קמפיינים לדוגמה מתוך קמפיינים שהמשרד כבר ביצע וקמפיין נוסף ייעודי וחדש לקק"ל. השלב השני אמור להיות מפגשים עם המשרדים שעומדים בתנאים. במהלך המפגשים ינוקדו העבודות ויהוו 60% מהניקוד המשוקלל של המשרד במכרז. רק בשלב השלישי ייפתחו ההצעות המסחריות, שיהוו 40% מהניקוד הכולל.

משרד הפרסום שטיפל בתקציב קק"ל בשנים האחרונות היה מקאן תל-אביב. ההתקשרות עם המשרד, שטיפל בתקציב במשך כ-6 שנים, הגיעה לקיצה כבר לפני כמה חודשים.

תחת ניהולו של מקאן תל-אביב הועלו מספר קמפיינים של קק"ל גם לטלוויזיה. אחד הבולטים בהם היה "אל תשאירו את הלכלוך מאחור", בו כיכבו פרזנטורים שונים של מותגים בולטים - כמו שייקה לוי ל"אדום אדום", ז'ק כהן ל"אחלה", התינוק של במבה ואחרים - שגויסו כדי לנסות לשכנוע את הקהל הרחב באופן הומוריסטי לשמור על ניקיון היערות.

קק"ל אינה מחויבת לצאת למכרז, שכן חוק חובת המכרזים אינו חל עליה, אך בעבר התקבלה החלטה שזאת הדרך הנכונה להתנהל.

האפשרות של פרידה ממקאן כבר הוזכרה בעבר - בעיקר על-ידי גורמים פוליטיים שלא אהבו התבטאויות שנתפסו כפוליטיות שבאו מכיוון אילן שילוח, יו"ר הקבוצה, והמנכ"ל הנוכחי עמית משיח, שנחשב כמחזיק בדעות יוניות מאוד.