קרן גידור רכשה כ-10% ממניות אימפרבה והמניה זינקה בכ-10%

ב-Elliott Associates ניצלו את החולשה במניה לרכישת החזקה משמעותית בחברת פתרונות האבטחה שהקים שלמה קרמר תמורת 78.5 מיליון דולר

אחרי יום מסחר רגוע למדי, עם עלייה של 0.3% במניית אימפרבה , במסחר המאוחר בבורסת ניו יורק זינקה המניה אתמול ב-9.6%. ההסבר לזינוק הוא דיווח על החזקת בעל עניין חדש במניה, קרן הגידור Elliott Associates, אשר שולח סימנים של מאבק אקטיביסטי אפשרי בהנהלת אימפרבה.

אימפרבה, שהוקמה על-ידי שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט, מנוהלת על-ידי אנטוני בטנקורט. החברה מספקת פתרונות אבטחת מידע לארגונים, ונסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-1.3 מיליארד דולר. מתחילת השנה איבדה מניית אימפרבה 36.1% מערכה (לא כולל הזינוק במסחר המאוחר אתמול), כשחלק ניכר מהירידה הגיע לאחר פרסום דוחות הרבעון הראשון, כולל תחזית מאכזבת יחסית לרבעון השני, בתחילת חודש מאי: למחרת הדיווח המניה נפלה בכ-26%.

ב-Elliott Associates ניצלו את החולשה במניה ומיד באותו היום החלו לאסוף מניות של אימפרבה. מאז הם רכשו מניות כמעט על בסיס יומי, בהיקף כולל של 78.5 מיליון דולר (9.8% מההון) ובמחיר ממוצע של כ-35.7 דולר למניית אימפרבה. בעלי המניות הגדולים האחרים באימפרבה, לפי דיווח מתחילת חודש מארס, הם קרמר (11.1%), פידליטי (10.3%), קבוצת Vanguard (5.8%) ובלקרוק (5.2%).

Elliott Associates היא קרן גידור ותיקה מניו יורק, שנוסדה ומנוהלת על-ידי פול סינגר וידועה בפעילותה האקטיביסטית בהשקעותיה. סינגר, אגב, מוכר לא רק בפעילותו כמשקיע אקטיביסט, אלא גם כפילנתרופ התורם לקידום מטרות יהודיות ופרו-ישראליות ולקהילה הגאה. הוא גם ידוע כרפובליקני, אך אמר לאחרונה שלא יתמוך בדונאלד טראמפ ולא בהילארי קלינטון בבחירות לנשיאות ארה"ב.

"החברה בתחום אסטרטגי במיוחד"

לפי הדיווח של הקרן, ב-Elliott מאמינים כי מניות אימפרבה מתומחרות בחסר ניכר. אנשי הקרן אמרו כי "אנו מאמינים שהחברה פועלת בתחום אסטרטגי במיוחד בתעשיית הטכנולוגיה, עם מעמד תחרותי אטרקטיבי והיצע מוצרים משכנע" - היבטים שלדעתם אינם באים לידי ביטוי בשווי הנוכחי של אימפרבה. הם מאמינים כי קיימות "הזדמנויות אסטרטגיות ותפעוליות, שיגדילו באופן מהותי את הערך לבעלי המניות". לפי הדיווח, ב- Elliott החלו בדיאלוג עם ההנהלה והדירקטוריון של אימפרבה בנוגע להזדמנויות האלה.

אימפרבה הונפקה לראשונה בניו יורק בסוף 2011 כשגייסה 90 מיליון דולר במחיר של 18 דולר למניה, לפי שווי של כמעט 400 מיליון דולר. בשיא, שנרשם רק לפני כ-7 חודשים, הגיעה המניה למחיר של למעלה מ-77 דולר, ששיקף לחברה שווי של כ-2.4 מיליארד דולר. עם זאת, מאז המניה נסחרה בעיקר במומנטום שלילי, ופעמיים השנה רשמה ירידה בשיעור דו-ספרתי אחרי שפרסמה דוחות שאכזבו את השוק. אימפרבה מצפה לסיים את שנת 2016 עם הכנסות של 304-307 מיליון דולר ורווח נקי של 7.7-7.9 מיליון דולר על בסיס Non-GAAP - צמיחה של כ-30% בהכנסות ושל כ-150% ברווח ביחס ל-2015. קרמר. יהיה מאבק על ההנהלה?