מחיר למשתכן: 6,604 נרשמים ל-110 דירות בקריית מוצקין

בעוד לציבור הרחב מדובר ביחס נמוך לזכייה, בחישוב זכאות לבני מקום מדובר ביחס סביר יותר ■ במקביל, מחר וביום שני הקרוב ייפתחו שתי הרשמות להגרלות נוספות, בקריית מוצקין ובדימונה

 

 

פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי
פועלים באתר בנייה / צילום: תמר מצפי

לאחר מספר הגרלות שכבר התקיימו בתוכניות מחיר מטרה ומחיר למשתכן, שתי הרשמות להגרלות חדשות צפויות להיפתח בימים הקרובים. מדובר בהגרלה בפרויקט אחד בעיר דימונה ובהגרלה נוספת בקריית מוצקין.

במקביל, בשבוע שעבר הסתיימה ההרשמה לפרויקט של חברת עמרם אברהם בקריית מוצקין, בשכונת משכנות האמנים. מדובר בהגרלה שהתייחסה ל-110 דירות מוזלות. כמו בהגרלות הקודמות, גם הפעם היקף הנרשמים היה גבוה בצורה משמעותית מהיצע הדירות בפרויקט ועמד על 6,604 נרשמים סך הכל.

עם זאת, חשוב לציין כי בקריית מוצקין נסגרו מכרזים למאות יחידות דיור שעתידות לצאת להגרלה בחודשים הקרובים. עוד נקודה שחשוב לציין היא שבעוד הביקוש אכן גבוה מאוד לעומת ההיצע, בפילוח מספר בני המקום שניגשו להגרלה ולהם קדימות בחלק מהדירות, סיכוי הזכייה גבוה הרבה יותר.

כך, בעוד כאמור 6,604 ניגשו סך הכל להגרלה, 6,232 מהם אינם בני מקום בעוד 372 נרשמים הם בני המקום. בחישוב יחס סיכוי הזכייה לקהל הרחב מדובר ביחס של של 70 ל-1 אולם חישוב הסיכוי של בני המקום הזכאים ל-22 דירות בפרויקט, עומד על 1 ל-16. על פי נתוני החברה, מחיר דירה מוזלת בפרויקט עתיד לנוע החל מ-780 אלף שקל לדירת 3 חדרים בשטח של כ-80 מ"ר ודירות 4 חדרים בשטח של כ-100 מ"ר בעבור החל מ-900 אלף שקל. המחיר כולל מע"מ, חניה, מחסן ומרפסת.

כאמור, מחר (ו') צפויה להיפתח הרשמה לקראת הגרלה לפרויקט מחיר למשתכן בעיר דימונה. מדובר בפרויקט בשכונת השחר בעיר אותו תבנה החברה שזכתה במכרז - חברת אסיה סיירוס פיתוח וייזום. הפרויקט כולל 54 דירות מוזלות סך הכל וההרשמה להגרלה צפויה להימשך עד 21 ליולי הקרוב.

בפרויקט זה עתיד מחיר הדירה לזכאים לעמוד על החל מ-935.9 אלף שקל לדירת גן-גג. מדובר בדירות בשטח של בין 130 מ"ר ל-150 מ"ר עם מרפסת בשטח 30 מ"ר וגינות בשטח של בין 50 מ"ר ל-100 מ"ר.

 

נציין כי בדימונה זכאים הרוכשים גם למענק בגובה 60 אלף שקל מהמדינה. במקביל, לחברה עוד 140 דירות לזכאים במתחמים נוספים בהם זכתה במסגרת המכרז, הכוללים דירות רגילות שאינן גן-גג. דירות אלו שההרשמה לגביהן תיפתח בשלב מאוחר יותר יימכרו לזכאים בעבור החל מכ-700 אלף שקל לדירת 4 חדרים בשטח 108 מ"ר, כולל מחסן חניה ומרפסת. המחירים כוללים מע"מ.

הגרלה נוספת שעתידה להיפתח היא בקריית מוצקין, ההרשמה תיפתח על פי נתוני משרד הבינוי והשיכון ביום ב' הקרוב ותיסגר חודש מאוחר יותר ב-27 ליולי. הגרלה זו מתייחסת לפרויקט בו זכתה חברת חצר ברושים יזמות ובנייה במתחם כורדני וכולל 22 יחידות דיור מוזלות. באתר ההגרלות של משרד הבינוי טרם פורסמה רשימת הדירות המשתתפות בהגרלה כמו גם המחירים. עם זאת, פרטי הזכייה במכרז בשכונה מעידים כי מחירי הדירות צפויים לעמוד על סביב 966 אלף שקל דירה בשטח 100 מ"ר כולל חניה, מחסן ומרפסת.