בעקבות התוצאות במשאל: ראש ממשלת בריטניה מתפטר

אחרי שרוב אזרחי בריטניה הצביעו בניגוד לעמדתו ובחרו להיפרד מהאיחוד האירופי, הכריז קמרון על התפטרותו

דיוויד קמרון. "אני עובד ממש קשה" / צילום: רויטרס
דיוויד קמרון. "אני עובד ממש קשה" / צילום: רויטרס

אחרי שרוב אזרחי בריטניה הצביעו בניגוד לעמדתו ובחרו להיפרד מהאיחוד האירופי, מגיב הבוקר (שישי) ראש המשלה דיוויד קמרון לכישלון המחנה שהוביל במשאל העם ומכריז על התפטרותו. קמרון צפוי להישאר בתפקיד עד חודש אוקטובר.

אחרי ספירת כל הקולות עולה כי 51.9% מהבריטים תמכו בעזיבת האיחוד לעומת 48.1% שהתנגדו לפרישה. מדובר בכ-17.5 מיליון שהצביעו בעד פרישה לעומת כ-16 מיליון שתמכו בהישארות.

מנהיג מפלגת הימין העצמאי בבריטניה נייג'ל פראג' שתמך בהיפרדות מהאיחוד בירך על הכרעת העם ואמר כי "אני יכול לחלום עכשיו. הניצחון הוא לא רק למען עצמנו אלא לכל אירופה. היום, ה-23 ביוני, הוא יום העצמאות שלנו", הכריז. עוד קרא לראש הממשלה דייוויד קמרון להתפטר מתפקידו.

גם בתוך מפלגה השמרנית, מפלגתו של קמרון, הביעו רבים שמחה על תוצאות משאל העם, אך נמנעו מלקרוא להתפטרות ראש הממשלה. בוריס ג'ונסון, שהוביל את קמפיין ההיפרדות, חתם על מכתב עוד לפני פרסום התוצאות לפיו קמרון צריך להשאר בתפקידו.

שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד הדגיש כי "המדינה צריכה תחושה של המשכיות ויציבות, קמרון הבהיר שהוא יישאר ראש הממשלה".

גם דייוויד דייוויס מהמפלגה השמרנית קרא לקמרון להישאר בתפקידו. "מה שאנו צריכים עכשיו זו הנהגה חזקה ויציבות כדי לאחד את בריטניה", הסביר. "קמרון הבטיח שיהיה משאל עם בבחירות, והוא קיים את ההבטחה שלו. עכשיו הוא האיש לנהל את הממשלה.זה ניצחון למדינה, לא לאף מפלגה אחת", המשיך, "זה ניצחון ההגיון".