מחיר למשתכן בראש העין: דירת 109 מ"ר בכ-980 אלף שקל

אחד המכרזים הגדולים במסגרת תוכנית מחיר למשתכן כולל 1,421 יחידות דיור ב-21 מתחמים שונים ■ רק מתחם אחד נותר ללא הצעות

אתר מחיר למשתכן / צילום מסך
אתר מחיר למשתכן / צילום מסך

מכרז במתכונת מחיר למשתכן נסגר בראש העין כאשר קבלנים ויזמים רכשו כמעט את כל יחידות הדיור ששווקו במסגרת המכרז. מדובר במכרז הכולל 1,421 יחידות דיור ב-21 מתחמים שונים כאשר מלבד מתחם אחד שנשאר ללא הצעות, שאר 20 המתחמים נרכשו על ידי קבלנים ויזמים שיוכלו לבנות במקום 1,378 יחידות דיור מוזלות.

מדובר באחד המכרזים הגדולים שפורסמו במסגרת התוכנית, מכרז שפורסם לראשונה בנובמבר 2015 ונדחה מספר פעמים. המכרז מתייחס לשכונת פסגות אפק בראש העין, הממוקמת בחלקה הדרום מזרחי של העיר.

על פי תוצאות המכרז, דירת 109 מ"ר תימכר לזכאי התוכנית במחיר ממוצע של כ-979.8 אלף שקל ודירת 119 מ"ר תימכר לזכאי התוכנית במחיר ממוצע של כ-1.069 מיליון שקל. מחירים אלו כוללים את שטחי המחסן, החניה והמרפסת וכוללים את מרכיב המע"מ.

למרות המספר הרב של המתחמים, במכרז זכו רק חמש חברות, חלקן בהיקף משמעותי של יחידות דיור. כך, חברת רמי שבירו הנדסה בנייה והשקעות זכתה בלא פחות ממחצית המגרשים, 10 במספר, ותוכל לבנות 543 יחידות דיור מוזלות.

חברה נוספת שזכתה בחלק ניכר מהמתחמים היא חברת דונה שזכתה בארבע מתחמים בהם תוכל לבנות 267 יחידות דיור מוזלות. עוד זכו במכרז, חברת גיא ודורון לוי שזכתה בשני מתחמים לבניית 374 יחידות דיור, חברת ע.ז. יסודות איתנים ייזום ובניה יחד עם תאופיק זידאן שזכו בשני מתחמים לבניית 89 יחידות דיור מוזלות וחברת שלמה כהן חברה לבניין שזכתה גם היא בשני מתחים לבניית 105 יחידות דיור מוזלות.

על פי מעקב "גלובס" אחר מספר יחידות הדיור ששווקו במסגרת המכרזים ובהם זכו קבלנים ויזמים, מאז יצאה התוכנית לדרך מדובר ב-15,610 יחידות דיור ששווקו בהצלחה עד כה.

נזכיר שבראש העין נסגרו בעבר גם מכרזי מחיר מטרה לצד מכרזי מחיר למשתכן. מכרזי מחיר מטרה משלבים דירות בשוק החופשי לצד דירות לזכאים ובמקביל בפרויקט מחיר מטרה יכולים להשתתף גם משפרי דיור. לאחרונה נסגרו הגרלות במסגרת תוכנית מחיר מטרה והמחירים של הדירות המוזלות בפרויקטים הללו עמדו על כ-1.186 מיליון שקל לדירת 4 חדרים, 119 מ"ר עם 11.5 מ"ר מרפסת, 5.7 מ"ר מחסן וחניה, ועל כ-1.312 מיליון שקל לדירת חמישה חדרים בשטח 129 מ"ר עם 17.5 מ"ר מרפסת, 5.2 מ"ר מחסן ושתי חניות.

 

חשוב לציין, שכמו כל מכרז מחיר למשתכן שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית. לאחר זכיית הקבלן או היזם במכרז, קיים עוד תהליך לא קצר במסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט, זקוק עוד לאישור הרשות המקומית והוצאת היתר בנייה. המשמעות היא שהמכרז שנסגר כעת יניב דירות בפועל, כאלו שניתן להיכנס ולגור בהם, בעוד שנתיים במקרה הטוב. נכון להיום, רק בשני פרויקטים החלו עבודות בשטח (עפולה ולוד) כאשר הגרלות נפתחו נכון לעכשיו בעפולה, לוד, דימונה, ירוחם וקרית מוצקין. נזכיר כי למחיר למשתכן יכולים לגשת רק זכאים וכל הפרויקט וכל הדירות שייבנו במסגרתו יימכרו לזכאי משרד השיכון בלבד. זוכה במכרז לא יוכל למכור את הדירה המוזלת במהלך חמש שנים ממועד קבלת המפתח אך יוכל להשכיר אותה בשוק החופשי.