אל תמכרו כי לא יהיו עוד: רכבים שיהיו שווים בקרוב הרבה כסף

הצצה לאייקונים המוטורים שעומדים להפוך בקרוב לנדירים: מדגמי סאאב השבדית שסוגרת את שעריה ועד למכונית השרירים האמריקנית שנחשבת בעיני רבים כאחת ממכוניות הספורט הטובות שאי פעם יוצרו

עכשיו זה סופי בהחלט - יצרנית הרכב השבדית סאאב סוגרת את שעריה לאחר שהחרב הייתה מונחת על צווארה זמן רב. חברה שבדית-סינית בשם אנ.אי.וי.סי רכשה בשנת 2012 את סאאב, אשר דישדשה מעל לשני עשורים.

בחברה הודיעו כי הם ייצרו את הרכב החשמלי מבוסס דגם ה-93 לשעבר של סאאב תחת שם החברה החדש, וכך הלכה למעשה הם קברו את סאאב באופן סופי. היצרנית השבדי,ת אשר התחילה בכלל בעולם התעופה בשנת 1937, הותירה את חותמה בתחום הספורט המוטורי ובמיוחד בעולם הראלי, עם דגמים אייקונים דוגמת ה-93 וה-96 בשנות ה-60 וה-70 של המאה שעברה. זה הזמן אולי לאתר איזו סאאב ישנה בזול ולשמור אותה במוסך כי בעוד כמה שנים היא תהיה שווה לכם הרבה כסף.

עוד אייקון מוטורי שהולך להיעלם הינו מכונת השרירים האמריקנית - הדודג' וייפר. המכונית, אשר החלה את חייה בשנת 1992, נחשבת על ידי רבים כאחת ממכוניות הספורט האמריקניות האולטימטיביות. בשנה הבאה החליטה פיאט, הבעלים של חברת דודג', להוציא אותה לגמלאות.

אלא שהאיטלקים החליטו לעשות זאת בסטייל אמריקני עם חמש גרסאות קצה אשר נותנות כבוד לאירועים שונים מעברה של הוייפר. כל גרסאות המכונית בשנתה האחרונה יעשו שימוש במנוע וי עשר בעל נפח אימתני של 8,400 סמ"ק המוציא לא פחות מ-645 כ"ס. כך בדיוק צריך להגיד שלום לעולם.