וינקלר מסייג את עדותו המטלטלת: לא התכוונתי לרוטשטיין

פרופ' וינקלר סייג את עדותו מלפני 3 שבועות, שבה אמר: "כולם בבית החולים ידעו על הניתוחים בבוקר - ממוחמד המנקה ועד כל שאר אנשי שיבא"

וינקלר מנצל את ההפסקה לייעוץ מקצועי / צילום: שי ניב
וינקלר מנצל את ההפסקה לייעוץ מקצועי / צילום: שי ניב

3 שבועות לאחר שהעיד כי הניתוחים הפרטיים שביצע במהלך שעות הבוקר נעשו באישור הנהלת בית החולים שבראשה עמד עד תחילת השנה פרופ' זאב רוטשטיין, העיד היום (ג') פרופ' אייל וינקלר פעם נוספת וסייג: "כשאמרתי שההנהלה ידעה לא התכוונתי לרוטשטיין, אלא למנהל ביה"ח הכללי פרופ' ארי שמיס, סגניתו, מנהל חדר הניתוח והאחות הראשית".

לדברי וינקלר, שהעיד מטעם התביעה של נציבות שירות המדינה נגד רוטשטיין בפרשת מרפאת "קלאס-קליניק", רוטשטיין לא היה מנהלו הישיר ולכן לא דיווח לו על אופי פעילותו במרפאה ועל שעות עבודתו. "הפעם היחידה ששוחחתי עם רוטשטיין על הניתוחים הפרטיים בשעות הבוקר הייתה זמן קצר לפני המכתב ששלח לרופאי בית החולים בעניין פעילות המרפאה, ובאותה שיחה רוטשטיין שאל אותי אם אני אכן מבצע ניתוחים כאלה. שאלתי אותו, אתה לא יודע שכן? והוא אמר לי 'לא'... אני מאמין לו שככה היה. הוא מעולם לא שיקר לי".

אלא שהתובעת, עו"ד איילה הוניגמן, הקריאה לו ציטוטים מתוך עדותו הקודמת, שבה אמר: "הקלאס-קליניק הייתה פתוחה משבע בבוקר ועד הלקוח האחרון, כמו שאומרים בעולם הפאבים. כולם ידעו על עבודת המרפאה, ממוחמד המנקה ועד כל שאר אנשי שיבא. טיבו של המקום היה ברור לכול". עוד תהתה התובעת מדוע בכל החקירות והעדויות שלו עד היום לא סיפר על אותה שיחה עם רוטשטיין. "האמת היא", טענה הוניגמן, "שהנהלת בית החולים קיבלה עדכון על חקירת הנציבות עוד באפריל 2013, ולכן בדצמבר של אותה שנה 'נזכר' רוטשטיין לכתוב מכתב על כך שהוא לא ידע על ניתוחים בבוקר. המכתב הזה 'בושל' על ידי רוטשטיין ווינקלר כדי לכסת"ח את רוטשטיין".

הסניגורית של רוטשטיין, עו"ד שרון קלינמן, הביעה מורת רוח על האמירה הזו. התובעת, שניסתה לחזור ולבסס את מידת אחריותו לכאורה של המנכ"ל לשעבר פרופ' זאב רוטשטיין, שאלה את וינקלר אם גם לאחר שהתברר לו כעת שההנהלה ידעה על חקירת הנציבות הרבה לפני השיחה שבה רוטשטיין הביע פליאה על ביצוע ניתוחים פרטיים בבוקר, הוא עדיין סבור שרוטשטיין באמת לא ידע. "תשאלי אותו", הוא השיב.

ביקורת מהקולגות

על פי הערכות, פרופ' וינקלר ספג ביקורת מצד קולגות שלו בשיבא, לאחר עדותו הקודמת. כך, בין היתר, הוא ביקש בעדותו הנוספת מהיום לחזור בו מהאמירה לגבי הפקקים ביציאה משיבא בשעת צהריים מוקדמת ולגבי מנהלי מחלקות שיוצאים בבקרים כדי לבצע ניתוחים פרטיים. "המשפט שאמרתי כאילו כולם באו והלכו היה טיפשי ואני חוזר בי". לדבריו, מאז שהונהג "שעון גמיש" בהתאם להסכם הרופאים משנת 2011, רופאים רשאים לעסוק כמה שעות בבוקר בפרקטיקה פרטית בכפוף לאישורים ולתקינות עבודת המחלקה.

גם הפעם עלתה לדיון סוגיית המתמחים במחלקתו לשעבר של וינקלר, שהפתיע מצדו עם התשובות שמסר. כשנשאל אם הוא חתם אישית על דוחות הנוכחות של המתמחים, שהראו כי הם עבדו במחלקה הציבורית אף שבפועל סייעו לניתוחים פרטיים בקלאס-קליניק, השיב: "אני מעדיף לא לענות". כשהובהר לו שהוא חייב, ענה: "המזכירה שלי, ריקי. היא בדקה. מה, תאשימי אותי עכשיו גם על זה?".

לדברי וינקלר, הוא כלל לא ידע בזמן אמת שישנה הוראה של משרד הבריאות האוסרת על מתמחים לבצע ניתוחים פרטיים אצל מנהל המחלקה שלהם, וכי בתחום הפלסטיקה יש חשיבות ואף דרישה מצד המועצה המדעית של ההסתדרות הרפואית כי המתמחים בכירורגיה פלסטית יבצעו לפחות 50 ניתוחים קוסמטיים כחלק מההכשרה שלהם. התובעת העירה על כך: "אפשר להתווכח על השאלה אם זה ראוי שמתמחה יעזוב את המחלקה הציבורית בשעות הבוקר בשביל ניתוח הרמת חזה".

וינקלר, נזכיר, הורשע לאחרונה בהסדר טיעון, שבמסגרתו פוטר משיבא והורחק למשך 4 שנים משירות המדינה בגין ביצוע ניתוחים פרטיים קוסמטיים בשעות הבוקר, ותוך גביית תשלום ישיר ממטופליו - שיטת התחשבנות שאסורה בבית חולים ציבורי. וינקלר טען להגנתו, במידה רבה של צדק, כי אופן הגבייה הוסדר בהסכמים ברורים שנחתמו מול הנהלת בית החולים וכי מדובר היה בנוהג גם מול רופאים אחרים בשיבא.

וינקלר הפגין היום מתח ותסכול על כך שגם לאחר הרשעתו הוא נדרש להעיד בעניינו של רוטשטיין, אבל במהלך ההפסקה הרשה לעצמו ברגע של בדיחות הדעת לגשת אל התובעת ולהעניק לה עצה מקצועית: "אתן לך ייעוץ של 1,500 שקל בחינם. את לא חושבת שבעוד חמש שנים תצטרכי ניתוח עפעפיים? ככה יראו כמה יפות העיניים שלך".

לאחר פרסום הידיעה, פרופ' וינקלר ביקש להבהיר ולהוסיף מספר דברים: "אמרתי שהקלאס-קליניק פעלה בשעות הבוקר על דעת כל הנהלת שיבא, ושפרופ' שמיס או סגניתו חתמו לי על דוח הנוכחות. באשר לשאלה מי ידע על דבר עבודתי הפרטית, אמרתי בעדותי ואני אומר גם עכשיו שאת זה צריך לשאול אותם. כמו כן, אבקש להוסיף על עדותי כי מזכירתי ריקי חתמה על דוחות הנוכחות של הרופאים באישורי ובהנחייתי".