הטרגדיה של בכיר בקרן גידור הפכה להזדמנות של מורי ארקין

בעקבות התאבדות של בכיר בקרן וההאשמות הרבות שהועלו נגדה, הוחלט בקרן הגידור ויזיום למכור את כל החזקותיה, בין היתר את מניות רדהיל

מורי ארקין / צילום: תמר מצפי
מורי ארקין / צילום: תמר מצפי

כיצד הוביל סיפורו הטרגי של בכיר בקרן גידור אמריקאית ששם קץ לחייו לרכישת מניות חברת רדהיל על-ידי איש העסקים מורי ארקין? וול סטריט נרעשה השבוע, לאחר שסאנג'יי וולווני, בכיר בקרן ויזיום (Visium) האמריקאית, שם קץ לחייו, לאחר שהואשם בסחר במידע פנים. המקרה של וולווני הוא פחות אפור ממקרים אחרים של סחר במידע פנים, משום שהוא, ככל הנראה, קיבל תשלום ממשי עבור מידע שהעביר.

וולווני עבד בעבר ב-FDA, רשות המזון והתרופות האמריקאית, והמידע היה בדרך כלל התראות מראש לגבי אישורים, או עיכובי אישורים לתרופות חדשות, שקיבל וולווני מחבר ב-FDA. אותו חבר הודה במעשים, אשר נראה כי נמשכו שנים רבות, בין 2005 ל-2011.

ייתכן שוולווני לא היה הבכיר היחיד בקרן שביצע מהלכים לא חוקיים, ומידע פנים לא היה הצורה היחידה של רמאות שנקטה הקרן. שותפיו של וולווני הואשמו גם ב"בישול" של ערכי ההחזקות שלה בספרים, כך שיציגו למשקיעים תשואה גבוהה מאשר השיגו בפועל. על פי ההאשמות, וולווני ושותפיו הרוויחו 32 מיליון דולר מן המהלכים הללו, אך כעת לא נדע כנראה את הפרטים לעולם, משום שהחקירה נגד וולווני בוטלה עם מותו.

הקרן מנזילה החזקותיה

אבל הריקושטים של הסיפור מתבטאים במה שיקרה לקרן עצמה, ולהחזקותיה. ויזיום מנהלת 7.8 מיליארד דולר, ויש לה החזקות רבות בתחומי הביומד והבריאות. בעקבות ההאשמות הרבות נגד הקרן, ובעקבות הצעד הטרגי של וולווני, הוחלט למכור את כל ההחזקות שלה, ולהנזיל לגמרי את הקרן.

בין היתר נמצאות שם כמה החזקות בחברות פארמה וביומד הנסחרות בבורסה בת"א, שעומדות כרגע למכירה. כך למשל החזיקה ויזיום נכון לסוף מארס 2016 במניות פריגו בשווי של 33 מיליון דולר, במניות טבע בשווי של 18 מיליון דולר, במניות של אנזימוטק בשווי 18.8 מיליון דולר, ובמניות רדהיל בשווי 6.1 מיליון דולר. ייתכן שישנן החזקות נוספות בפעילויות של הקרן, שאינן חייבות בדיווח.

כעת מחפשות החברות קונים איכותיים שירכשו את ההחזקה של ויזיום במניות שלהן. אתר המידע למשקיעים הוט סטוקס (HotStocks) דיווח היום, כי אחת החברות כבר מצאה אותו - מורי ארקין רכש את מניות ויזיום ברדהיל, בהיקף של 6.1 מיליון דולר. ככל הנראה גם אנזימוטק, אשר ההחזקה של ויזיום בה מהווה חלק משמעותי משווי החברה, מצאה קונה.

רדהיל, הנסחרת בת"א ובנאסד"ק, היא חברת פיתוח תרופות רב-תחומית, בשווי שוק של כ-538 מיליון שקל. המוצרים המובילים שלה הם תרופות למיגרנה ולטיפול בבחילות אצל חולי סרטן, שכבר נמצאות בשוק (ומהוות פורמולציות חדשות לתרופות קיימות), וכן תרופות למחלת ה. פילורי ולמחלת קרוהן, שנמצאות בשלבים מאוחרים של הניסויים הקליניים.