בדרך להורדת מסים: כחלון מתכנן להפחית מס הכנסה ומס חברות

בימים האחרונים מתקיימים דיונים אינטנסיביים באוצר במטרה להציג תכנית צמיחה יחד עם תקציב המדינה לשנה הבאה ■ בתכנון: התכנית הורדת מס חברות ומס הכנסה למשתכרים עד 13 א' ש'

משה כחלון/ צילום: לע"מ
משה כחלון/ צילום: לע"מ

בימים האחרונים מתקיימים דיונים אינטנסיביים בצמרת משרד האוצר, בעקבות רצונו של השר משה כחלון להציג תכנית צמיחה שתתלווה לתקציב המדינה. כחלון החליט על כך בשל הנתונים השליליים האחרונים בדבר מצב המשק.

כפי שנחשף ב"גלובס", במרכז התכנית נבחנות הורדות של מס חברות ומס הכנסה עד למדרגות של 12 אלף עד 13 אלף שקלים. המטרה היא להקל בעיקר על המשתכרים משכורות נמוכות ומשכורות ביניים. שני הנושאים הללו נמצאים בשלב זה בדיונים וטרם הוחלט סופית בנושא, אבל השר כחלון נחוש להעביר לפחות את אחד משניהם.

מדובר בהחלטה מפתיעה, בייחוד בשל הרקע הכלכלי בחודשים האחרונים. בצמרת האוצר דיברו על מחסור של 12 מיליארד שקלים לפחות ועל הצורך בקיצוצים נוספים, אך השר כחלון סבור שהנתונים בפועל טובים יותר.

הכנסות המדינה ממסים היו גבוהות בחודש האחרון מהצפוי, אך מעבר לכך, כחלון סבור שעל המדינה להוציא לפועל מהלך משמעותי להגדלת הצמיחה. בשל כך יהיה כחלון ככל הנראה מוכן גם להגדיל במעט את הגירעון.

ייתכן מאוד שפקידי האוצר אינם נלהבים מהתכנית הזאת של השר כחלון, וסביר להניח שאף ייעצו לו להמתין עם יישומה - אך ככל הנראה נשמע כבר בשבועות הקרובים על תכנית רשמית להורדת מסים.