הוועדה למינוי דירקטורים הציעה את דוד זקן לדירקטור בדיסקונט

זקן, לשעבר המפקח על הבנקים, הועלה כמועמד אפשרי מטעם הוועדה יחד עם מירי כץ ועם יהלי שפי ■ מתוכם ייבחרו שני דירקטורים במעמד של דירקטור חיצוני 

דודו זקן / צילום: איל יצהר
דודו זקן / צילום: איל יצהר

הוועדה למינוי דירקטורים בתאגידים בנקאיים הודיעה היום (ב') על רשימה של שלושה מועמדים מטעמה לכהונת דירקטורים בבנק דיסקונט לישראל בע"מ, לצורך בחירה בשנת 2016. הוועדה פועלת מכוח חוקי הבנקאות ומציעה מועמדים לכהונת דירקטורים בתאגידים בנקאיים ללא גרעין שליטה. 

שלושת המועמדים המוצעים מטעם הוועדה הם דוד זקן, מירי כץ ויהלי שפי. שלושתם יעמדו לבחירה באסיפה הכללית הקרובה של בנק דיסקונט, האמורה לבחור שני דירקטורים במעמד של דירקטור חיצוני.

זקן כיהן בתפקיד המפקח על הבנקים בישראל החל מינואר 2011 ועד ליוני 2015. לפני מינויו לתפקיד הנגיד, שימש זקן כסגן המפקח על הבנקים (משנת 2007) והיה הבכיר בין ארבעת סגניו של חזקיהו.  

זקן עובד בבנק ישראל מאז שנת 1990, תחילה היה עוזר מחקר בפיקוח על הבנקים ומאז מילא שורה של תפקידים, ובהם כלכלן ביחידת המחקר, עוזר למפקח על הבנקים וממונה על סיכוני שוק, מנהל יחידה בהערכה מוסדית, ממונה על איסור הלבנת הון ואחראי על צוותי באזל 2.

הוועדה למינוי דירקטורים כוללת את אילה פרוקצ'יה, שופטת בית המשפט העליון בדימוס, שמכהנת כיו"ר הוועדה; חבר הכנסת לשעבר חיים אורון, פרופ' יצחק בן ישראל, עידית לוסקי, והאלוף במיל' אילן בירן.