בשל הקשיים: חברת ציוד התקשורת אלוט מפטרת כ-30 עובדים

במקביל, ככל הידוע, בחברה לא פוסלים אפשרות להימכר ■ לאחרונה פורסם כי מגעים ראשוניים (שלא התפתחו למו"מ רשמי) התנהלו בנושא עם חברת רדוור

אנדריי אלפנט, מנכ"ל אלוט / צילום: תמר מצפי
אנדריי אלפנט, מנכ"ל אלוט / צילום: תמר מצפי

הקשיים בחברת ציוד התקשורת אלוט באים לידי ביטוי בפיטורים: החברה מפטרת כ-30 עובדים, שהם כ-6% ממצבת כוח האדם שלה. בסוף 2015 העסיקה אלוט 517 עובדים, מתוכם 330 בישראל.

אלוט תקשורת  מנוהלת על-ידי אנדריי אלפנט, ונסחרת בנאסד"ק בשווי 164 מיליון דולר, אחרי ירידה של 16.3% במניה מתחילת השנה. בקופת החברה היו בסוף הרבעון הראשון 121 מיליון דולר, כך שהשוק מתמחר את פעילות החברה בשווי צנוע במיוחד של כ-43 מיליון דולר. אלוט הפכה לחברה ציבורית כשהונפקה בנאסד"ק לפני כעשור לפי שווי של 250 מיליון דולר, ובשיא, לפני כ-4 שנים, הגיעה לשווי של 875 מיליון דולר.

אלוט מספקת פתרונות לייעול השימושיות בציוד התקשורת בליבת הרשת. בתקופה האחרונה עסקי הליבה שלה, DPI - ניטור וניהול של תעבורת היישומים באינטרנט, נקלעו להאטה שממנה אלוט מתקשה להתאושש, וכך היא סיימה את שנת 2015 עם ירידה בהכנסות ומעבר להפסד נקי. ב-2016 היא מצפה לחזור לצמיחה ולאיזון בשורה התחתונה על בסיס Non-GAAP, אך בינתיים גם הרבעון הראשון היה חלש, עם הפסד נקי של 4.3 מיליון דולר ויחס ההזמנות להכנסות בפועל (book to bill) שנמוך מ-1.

אלוט פועלת להעביר את המיקוד שלה לכיוון של פתרונות Security ושירותי ערך מוסף. במקביל, ככל הידוע, בחברה לא פוסלים אפשרות להימכר. לאחרונה פורסם כי מגעים ראשוניים (שלא התפתחו למו"מ רשמי) התנהלו בנושא עם חברת רדוור.