UBS: שיפור בסנטימנט למגזר הפארמה, לא לגנריקה

"הרבעון השני היה קשה לחברות הגנריות, ואנחנו לא מרגישים שהסנטימנט כלפיהן משתפר, משום שהמשקיעים עדיין ספקניים בנוגע לסביבת תמחור התרופות"

בבנק ההשקעות UBS מזהים שיפור בסנטימנט המשקיעים במניות מגזר הפארמה, אם כי לא בתחום הגנריקה. האנליסט מארק גודמן מספק צפי לדוחות הרבעוניים הקרובים של החברות בתחום, כולל טבע, פריגו ומיילן שנסחרות גם בתל אביב. "הרבעון השני היה קשה לחברות הגנריות, ואנחנו לא מרגישים שהסנטימנט כלפיהן משתפר, משום שהמשקיעים עדיין ספקניים בנוגע לסביבת תמחור התרופות", כתב גודמן. יחד עם זאת, הוא מעריך שבפריגו כבר הגיעו לתחתית.

בתקופה סוערת בפריגו - שכללה אזהרת רווח, הפחתת תחזיות, רה-ארגון ושינוי בעמדת המנכ"ל - המניה איבדה 35% מתחילת השנה. ב-UBS מעריכים שעם פרסום הדוחות, המשקיעים יתמקדו בהתקדמות הרה-ארגון בעסקי אומגה (החברה הבלגית שנרכשה ב-2015), בהשקת מוצרים חדשים בהמשך השנה ובתוכניות ההנהלה, העשויות לכלול מכירה של התמלוגים ממכירות תרופת הטיסברי לטיפול בטרשת נפוצה.

בכל הקשור לטבע, גודמן מעריך שייתכן שהיא תעקוף מעט את התחזיות. "השלמת עסקת אלרגן נשארת במוקד", הוא מזכיר. טבע הייתה אמורה להשלים את רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן תמורת כ-40 מיליארד דולר עד סוף יוני, אך עדיין לא קיבלה את אישור הרגולטור האמריקאי. לדבריו, מוקד נוסף בטבע הוא ההליך המשפטי בנוגע לקופקסון.

במיילן, הפוקוס יהיה להערכתו על EpiPen, התרופה המקורית של מיילן לטיפול באלרגיות חמורות; כמו כן יתמקדו המשקיעים בקופקסון שמיילן מחכה לקבל אישור לגרסה גנרית שלו.