משרד התקשורת עוצר את הסכם גולן טלקום-הוט מובייל

(עדכון) - המשרד הודיע לחברות כי הוט מובייל איננה יכולה לספק שירותי נדידה פנים-ארצית לגולן טלקום ■ מוקדם יותר פנתה סלקום לביהמ"ש בבקשה לצו נגד העסקה

שלמה פילבר ומיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
שלמה פילבר ומיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

משרד התקשורת הודיע לגולן טלקום ולהוט מובייל כי הוא עוצר את ההסכם ביניהן, מאחר שעל-פי תנאי רישיונה של הוט מובייל היא איננה יכולה לספק שירותי נדידה פנים-ארצית לגולן טלקום. 

כפי שנחשף ב"גלובס" בשבוע שעבר, התעוררה בעיה משפטית לפיה הרישיון של הוט מובייל שהוא רישיון חדש יחסית לעומת הרישיונות של המפעילים הוותיקים - אינו מתיר לה לארח מפעילים אחרים אלא רק להתארח על גבי רשתות של מפעילים ותיקים (פלאפון, סלקום ופרטנר). לפיכך, כדי שהוט מובייל תוכל לארח את גולן טלקום על גבי הרשת שלה, חייב משרד התקשורת לתקן את רישיונה, מה שמחייב שימוע פומבי.

שימוע פומבי הוא פעולה שמשרד התקשורת יצטרך לשקול בכובד ראש. לכן, בחודשים הקרובים לפחות נסתם הגולל על האפשרות שגולן תשתמש ברשת הוט מובייל, וספק אם הדבר יקרה בכלל.

עצירת ההסכם עם הוט מובייל עשויה לקדם תרחיש של מכירת גולן טלקום. הוט מובייל עשויה להיות הרוכשת, במקום הסכם נדידה על גב הרשת שלה. עדיין לא ברור האם משרד התקשורת ורשות ההגבלים העסקיים יאשרו עסקה כזאת, ולכן גולן טלקום בבעיה. ייתכן מאוד שמיכאל גולן ייאלץ להיכנס למו"מ ולמכור את החברה, אם הוא לא רוצה ללכת לפירוק.

גם סלקום נגד ההסכם

מוקדם יותר היום פנתה סלקום לבית המשפט בבקשה לצו מניעה נגד עסקת גולן טלקום והוט מובייל, לפיה תשתמש גולן ברשת של הוט מובייל במקום ברשת של סלקום. גולן טלקום משתמשת כיום ברשת של סלקום והייתה אמורה להמשיך ולעשות כן, אלא שבעקבות אי-הסכמות בין הצדדיםיצאה מהשותפות וחתמה על הסכם עם הוט מובייל.

כתוצאה מכך, ועל רקע החובות שיש לגולן כלפי סלקום הנאמדים במאות מיליוני שקלים, החליטה סלקום לפנות לבית המשפט.

מיה יניב, יו"ר עובדי סלקום, יצאה היום בצפירת הרגעה לעובדים בעקבות ההסכם לאיחוד רשתות עם אקספון. לדברי יניב: "אנו מעדכנים כי ועד העובדים מודע להכל, נמצא תמיד עם היד על הדופק ומבטיח כי אף עובד לא ימצא עצמו נפגע ממהלך אסטרטגי כזה או אחר המבוצע על ידי הנהלת החברה".

עוד לפי יניב, "למען הסר ספק, כלל המהלכים נמצאים תחת ביקורת מתמדת ועינו הפקוחה והחדה של ועד העובדים. אנא הקפידו לא להיות ניזונים משמועות והמשיכו לעשות את העבודה המצוינת שאתם עושים יום יום. הוכחנו לאורך כל הדרך ונוכיח גם הפעם- אנחנו הכי חזקים יחד!".

בנוסף כינסה יניב בצוותא עם חברי הוועד הנוספים בשעות הצהריים את עובדי המטה בנתניה לאסיפת חירום בלובי בבניין החברה כדי לחדד להם את רוח הדברים מהמכתב שנשלח אליהם.