אוטליק: "זה לא הגודל של המידע - זו האיכות שחשובה"

דיוויד אוטליק, מייסד ומנכ"ל חברת סינטיק, בוועידת MAD של "גלובס": "אל תלכו על ביג דאטה בכמות - לכו על תובנות גדולות" ■ לכל הידיעות מוועידת MAD

דיוויד אוטליק  / צילום: תמר מצפי
דיוויד אוטליק / צילום: תמר מצפי

דיוויד אוטליק, מייסד ומנכ"ל חברת סינטיק, דיבר בוועידת MAD של "גלובס" שנערכת היום (ד') בתל-אביב, על ביג דאטה וחיישנים לבישים, במסדרת פאנל "הנוירו-מרקטינג עולה כיתה". לדבריו, זה לא הגודל של המידע - זו האיכות שחשובה. 

אוטליק אמר כי "היום בענף השיווק אי-אפשר להרשות מחקר שוק כמו שעשו לפני 100 שנה, כששלחו למיליוני אנשים שאלות וחיכו לתשובות מהם. היום יש דרכים יותר מוצלחות לחזות את מה שאנשים חושבים ומרגישים. במציאות 70%-90% מההחלטות שלנו מונעים מרגשות".

לדבריו, "ניורו מרקטינג היא כבר לא מותרות. מחקרים כאלה נעשים היום על-ידי סינטיק בכל העולם עבור חברות כמו בי.בי.סי, HBO ועוד. אנחנו מודדים איך אנשים מרגישים עם כל מיני סוגים של סנסורים  - מודדים את מה הבנאדם מרגיש, שינוי בפעימות הלב, מה קורה כשאנחנו מול המסך. סינטיק מנטרת את הקוגניטיבי ואת הרגשות של האנשים".

אוטליק הוסיף כי "כל חודש אנחנו בודקים 80 מודעות חדשות על 160 ומעלה אנשים. אנחנו מציעים דיווח חודשי לכל מודעה לפני שהיא מתפרסמת. אנחנו מנתחים את המודעות השונות באמצעות סנסורים מדעיים וחיישנים שונים שמודדים את הרגשות".

עוד לדבריו, "הצעד הבא במחשוב הלביש הוא הסנסורים - כולם כבר שם: גוגל, סמסונג, אפל, מיקרוסופט ועוד - כולם במחשוב הלביש. להערכתי, 250 מיליון מכשירים לבישים יימכרו עד 2018, כ-22.6 מיליון עד 2020 וכך הלאה. אפשר למדוד רגשות בזמן אמת - דרך הנייד, מהמעבדה עד הבית. מחשוב לביש מתפשט במהירות, וניו-דאטה הוא עוד יתרון לכל חברה כדי לייצר תוכן טוב יותר. אל תלכו על ביג דאטה בכמות - לכו על תובנות גדולות", אמר.