אדלסבורג: להוסיף את אהוד רצאבי כמועמד לדח"צ בקבוצת לוזון

קבוצת לוזון - שציינה בחודש שעבר כי לאדלסבורג, בעל מניות בחברה, יש "עניין אישי שלילי" - הגיבה היום: "עורכי הדין מטפלים בנושא"

אהוד רצאבי / צילום: איל יצהר
אהוד רצאבי / צילום: איל יצהר

לאחר שסכסוך בין משפחת אדלסבורג לגזית גלוב האיץ לפני חודשים ספורים את יציאתה של זו האחרונה מהשליטה בקבוצת א. דורי, כעת מתעורר סכסוך ראשון בין אדלסבורג לבין בעל השליטה החדש בקבוצה, עמוס לוזון. חברת אדלטק אחזקות, באמצעותה מחזיקה משפחת אדלסבורג בכ-8% ממניות קבוצת לוזון (שעד לאחרונה נקראה קבוצת א. דורי), פנתה באחרונה ללוזון בהצעה למנות את הח"כ לשעבר אהוד רצאבי לדירקטור חיצוני בחברה, אולם לטענתה, קבוצת לוזון לא התייחסה לפנייתה של אדלטק ולא עדכנה את הציבור בנושא.

כעת, לקראת אסיפת בעלי המניות הצפויה להתכנס בימים הקרובים, פנתה אדלטק של יוסף ואורי אדלסבורג שוב ללוזון באמצעות עו"ד עמידן לויטן בדרישה להוסיף את הנושא לסדר יומה של האסיפה המתוכננת, ולעדכן את הציבור בנושא באמצעות דיווח מיידי לבורסה. באדלטק מציינים כי "מעבר לעובדה, כי ראוי שציבור בעלי מניות החברה יהיה מודע לכך שבעל מניות מיעוט מציע מועמד לבחירה כדירקטור חיצוני, וזאת על מנת שבעלי המניות יוכלו לגבש את עמדתם...דרישת בעל מניות לכינוס אסיפת בעלי מניות, הינה מהנושאים שלדעתנו הם בבחינת חריגה מעסקי התאגיד הרגילים ולפיכך חייבים בדיווח על-פי החוק".

"לפיכך", הם מציינים בפנייתם לקבוצה, "הינכם נדרשים לדווח בדיווח מיידי את פנייתנו להוספת נושא לסדר היום לאסיפה המתוכננת. מקבוצת לוזון נמסר היום כי "קיבלנו את המכתב, עוה"ד מטפלים בנושא ויענו בהתאם ללוחות הזמנים".

התרגיל של אדלסבורג

בחודש שעבר עדכנה לוזון את בעלי המניות על האסיפה הצפויה, שם ציינה כי לאדלטק, המחזיקה גם באג"ח החברה, "עניין אישי שלילי, הנובע מכך שבחודשים האחרונים אדלטק ו/או בעל השליטה בה, סיכלו מהלכים של החברה (לרבות של בעלת השליטה לשעבר בחברה) ונקטו בפעולות שונות נגד החברה", ובהם גם התנגדות למינוי מחדש של דירקטור חיצוני.

באותו עדכון הציגה לוזון שלושה מועמדים לכהונה כדירקטורים חיצוניים בחברה - רוני קליינפלד, שבעבר ניהל את מעריב ואת הד ארצי; ישראל סביון, מנכ"ל הגרנד קניון שבחיפה; ולימור בלדב, בעלת משרד עו"ד, דוגמנית ומגישת תוכניות בטלוויזיה בעברה.

קבוצת לוזון עוסקת בעצמה ובאמצעות החברה הבת, דורי בניה, בניהול ובביצוע פרויקטים קבלניים, ובייזום, פיתוח, הקמה ומכירה של פרויקטים - בעיקר בתחום הנדל"ן בישראל וגם בפולין.

נזכיר כי בתחילת השנה כישלון הצעת רכש למניות קבוצת דורי שפרסמה גזית גלוב, חשף מהלך עוין שביצעה משפחת אדלסבורג. האחרונה, שותפתה של קבוצת דורי בתחנת הכוח דוראד, הציעה מחיר גבוה יותר למניות, מה שטרפד את ההצעה של גזית גלוב והוביל בסופו של דבר למכירת בזק של מניותיה של גזית גלוב בקבוצת דורי לידי לוזון תמורת כ-10 מיליון שקל.

ימים ספורים לאחר מכן נחשפה הסיבה לסכסוך בין הצדדים - תביעה המתנהלת בביהמ"ש המחוזי בתל אביב, הכוללת טענות דרמטיות וחמורות של דורי אנרגיה (שבבעלות קבוצת דורי וחברת אלומיי) כלפי משפחת אדלסבורג על "עוקץ" בסך כחצי מיליארד שקל בדוראד.