נעילה חיובית בוול סטריט: גרופון עלתה 10%; סטרטסיס איבדה 9%

מדדי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס העפילו לשיא כל הזמנים ■ עונת הדוחות בשיאה: בנק אוף אמריקה דיווח על תוצאות טובות מהצפי; אחרי הנעילה ידווחו יאהו, נטפליקס ו-IBM ■ הנפט בירידות

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים כאשר מדדי ה-S&P 500 והדאו ג'ונס העפילו לשיא כל הזמנים. זאת, לאחר שהמסחר בבורסות אירופה ובאסיה ננעל במגמה מעורבת. המשקיעים עדיין מעכלים את ההשלכות של פיגוע הטרור בצרפת וניסיון ההפיכה בטורקיה. עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה והלילה בין היתר ידווחו חברות יאהו ו-IBM. 

 

כלכלני פסגות מסבירים בסקירתם השבועית כי "ההיסטוריה מראה כי אירועים כמו אלה מסוף השבוע האחרון הם בעלי השפעה קצרת טווח על השווקים, ומה שקובע אלו המגמות הכלכליות לאורך זמן. סביר להניח כי חודש מהיום, אירועי סוף השבוע בצרפת ובטורקיה ייחשבו כהיסטוריה עתיקה בשווקים ואנו עדיין נדבר על המגמות הכלכליות החיוביות בארה"ב, על היציבות בסין ועל ההרחבות המוניטריות בשווקים". 

למרות האירועים הקשים של סוף השבוע האחרון, השווקים סיימו את שבוע המסחר בעליות: מדד הS&P עלה ב-1.5% ומדד ה-STOXX600 באירופה עלה ב-3.2%. גם התשואה על אג"ח ל-10 שנים בארה"ב, הנחשבות ל"חוף מבטחים", עלתה במהלך השבוע בכ-21 נ.ב. לרמה 1.57%. זאת, לאחר שרק לפני כשבועיים נסחרה בתשואת שפל של כל הזמנים -1.32%. 

זירת המאקרו האמריקאית הייתה דלה היום, ועיני המשקיעים מתמקדות בדיווחי החברות של הרבעון השני. נציין כי האנליסטים מצפים לעונת דוחות חלשה, כאשר סך רווחי החברות של המרכיבות את מדד הS&P צפוי לרדת ב-4.7% ברבעון השני, בהתבסס על סקר שפורסם ברויטרס. 

לפני פתיחת המסחר בנק אוף אמריקה  פרסם את תוצאותיו הכספיות, שהיו טובות מהצפי. הבנק דיווח על רווח של 4.23 מיליארד דולר שהם 36 סנט למניה, ירידה של 18% לעומת הרבעון השני המקביל. הכנסות הבנק ירדו ב-7% ל-20.6 מיליארד דולר. התוצאות עקפו את הצפי לרווח של 33 סנט למניה ולהכנסות של 20.41 מיליארד דולר.

אחרי הנעילה ידווחו כמה חברות ענק נוספות ובינהן: יאהו , נטפליקס  וענקית הטכנולוגיה IBM 

מניית גרופון  נסחרה בעליות לאחר שבית ההשקעות פיפר ג'פרי העלה את מחיר היעד שלה וציין כי החברה נמצאת בתהליך של התמקדות במוצרים מתחומים שבהם היא יכולה להצליח.

הנפקת האג"ח שעליה עומלת טבע  בימים אלה זוכה לביקושי ענק של 70 מיליארד דולר, כך דווח הערב (ב') ברויטרס. גיוס החוב הגדול של החברה נעשה לצורך מימון רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן. גיוס החוב כבר יצא לדרך בפגישות ובשיחות עם משקיעים בארה"ב ובאירופה, ובימים הקרובים אמורה החברה לסיים את שלב התמחור של הנפקת האג"ח.

מניית יצרנית מדפסות התלת-ממד הישראלית סטרטסיס  צנחה לאחר שאנליסטים בפייפר ג'פרי הורידו את מחיר היעד של המניה.