מבול של קרוסאוברים חדשים בדרך לארץ - צפו בשלל הדגמים

תנופת סגמנט רכבי הכביש-שטח היוקרתיים צפויה להימשך בחודשים הקרובים עם מגוון דגמים חדשים שינחתו בארץ וצפויים לטלטל את הפלח הפופולארי שצמח בשנה וחצי האחרונות ב-20%

שלום וברוכים הבאים לעוד תוכנית של חדשות הרכב. והיום, מבול של רכבי פנאי, רנו מכריזה על תום עידן הפלואנס, סקודה נכנסת לפנאי של הגדולים, יכולות אוטונומיות גם בשטח, מלכת המכירות של פעם מקבלת מתיחת אמצע חיים, ריקול גדול למאזדה בארץ. 

פלח רכבי הכביש-שטח היוקרתיים והמפוארים בישראל צמח בשנה וחצי האחרונות בעשרות אחוזים, אולם נראה שזו רק ההתחלה ובחודשים הבאים צפויים לנחות בישראל מבול של דגמים חדשים, ומחודשים. עיקר הפעילות היא בפלח המיד-ריינג' אס.יו.בי, בטווח המחיר של שלוש מאות עד שש מאות אלפי שקלים, פלוס מינוס.

בימים אלו מתחיל השיווק של רכב הכביש-שטח הראשון של יגואר, אף-פייס, וממש בקרוב יחל גם השיווק של המתחרה מבית מזראטי, לוואנטה, גם הוא נציג ראשון של המותג האיטלקי. ברבעון האחרון של השנה, ינחת כאן גם ה-ג'י.אל.סי קופה של מרצדס, שייתן מענה לב.מ.וו איקס ארבע המקביל. מיד בעקבותיו יצא לשוק אאודי קיו חמש החדש, שמבוסס על פלטפורמה שפותחה בשיתוף עם פורשה ותשמש גם את המקאן הבא.

בתחילת אלפיים ושבע עשרה תצטרף לחבורה המחליפה של וולבו אקס.סי.שישים הנוכחית, גם היא תתבסס על פלטפורמה חדשה. אינפיניטי צפויה לחשוף בתערוכת פאריס את הקיו.איקס החדש שיתברך בעיצוב ספורטיבי ומוחצן ובגרסה היברידית חזקה. באותו הזמן ינחת כאן גם ה-אס.יו.בי הראשון בתולדות אלפא רומיאו, שיקרא ככל הנראה סטלביו, ויתבסס על פלטפורמה משותפת של אלפא והחברה האחות, ג'יפ.

עוד שני דגמים מרתקים שיגיעו אלינו בתחילת שנה הבאה, הם לנדרובר דיסקאברי, שנוטש את המראה הקובייתי המסורתי, ופולקסווגן טוארג שיתבסס על הפלטפורמה המודרנית של אאודי קיו שבע.

מאזדה היפנית מציגה את השלוש שלה לאחר רענון אמצע החיים, כאשר החידושים העיקריים לא מתמקדים בשינוי עיצוב המכונית. גולת הכותרת של המכונית המחודשת היא מערכת אלקטרונית חדשה , ג'י וקטורינג קונטרול, ג'י וי סי מכאן והלאה. מערכת זו יודעת להתאים את הכוח היוצא מהמנוע בהתאם למידת הפניית ההגה על ידי הנהג, דבר שלדברי אנשי החברה משפר באופן משמעותי את אחיזת הכביש. בנוסף אומרים שם, כי מערכת ג'י וי סי הופכת את הנסיעה לנעימה יותר והרבה פחות מטלטלת, במהלך הפניה של ההגה. בנוסף מציגה השלוש החדשה מספר מאפיינים חדשים במערכות המידע והתצוגה של המכונית, לצד מערכות אלקטרוניות בטיחותיות דוגמת זיהוי והתראה מפני הולכי רגל, ומערכת תאורה קדמית עוקבת פנייה, בעלת נורות לד.

מדלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל נמסר כי השלוש החדשה תגיע ארצה בתחילת שנת אלפיים ושבע עשרה, בינתיים לא ידוע אילו מנועים ומערכות תגיע השלוש החדשה לארץ.

רנו הצרפתית מציגה את מחליפת הפלואנס, שתשתנה את שמה ותחזור להיקרא רנו מגאן סדאן. זאת לפחות בתיאוריה, משום שהיבואנית בארץ טרם החליטה מה יהיה שמה כשתגיע ארצה. בדור היוצא של המגאן לא הוצע דגם סדאן, וברנו שיווקו במקומה את הפלואנס באזורים בהם מעדיפים את המכוניות עם תא מטען נפרד, בעיקר מדינות עולם שלישי ובכללן איך לא, גם ישראל.

לעת עתה לא נמסר מידע רב על מידות המכונית, למעט אמירה לקונית כי יושבי השורה השנייה יהנו ממרווח כללי בטופ של הקטגורייה, וכי תא המטען יציע נפח של חמש מאות ושמונה ליטרים. לעומת זאת בתחום יחידות ההנעה הם היו מעט יותר לארג'ים, וסיפרו כי הסדאן החדשה תוצע עם שני מנועי בנזין ושלושה מנועי דיזל בהספקים הנעים בין תשעים למאה ושלושים כוחות סוס, עם אפשרות לשלוש תיבות הילוכים, רציפה, ידנית ורובוטית כפולת מצמד. עוד הוסיפו כי מגאן סדאן תוצע עם שלל מערכות אלקטרוניות בטיחותיות, דוגמת מערכת בלימת חירום מתקדמת ובקרת סטייה מנתיב, לצד גאדג'טים נוספים דוגמת הקרנת מידע על השמשה הקדמית, מערכת עזר לחנייה ועוד. מחברת קרסו, יבואנית רנו, נמסר כי מגאן סדאן תגיע אלינו בתחילת שנה הבאה. בשלב זה לא ידוע עם אילו יחידות כוח והאם כל המערכות המדוברות אכן יגיעו ארצה.

ועכשיו נעבור לפינתנו CAR חם: חדשות מקומיות

סקודה מבית פולקסווגן נכנסת לקטגורייה חדשה עבורה, שוק רכבי הפנאי הגדולים, עם הקודיאק החדש. לחברה הצ'כית אמנם יש כבר רכב פנאי ייחודי בנוף, יטי הקומפקטי אשר נמכר גם בארץ, אך עם הקודיאק הם נכנסים למגרש של רכבי הפנאי הגדולים. בסקודה קראו לדגם הפנאי הגדול על שמו של דב קוטב גדול, עם שינוי אות קטנה בסופו, מ-קיי ל-קיו, למה? כי זה הצחיק אותם, והאמת, גם אותנו. חפשו את הסרטון ביו-טיוב.

קודיאק יציע אפשרות להנעה לכל ארבעת הגלגלים או הנעה קדמית, כמו גם חמישה או שבעה מקומות ישיבה. מעבר לכך, אנשי החברה שומרים על איפוק בנוגע למידות כלי הרכב, למעט ממד האורך שיעמוד על ארבעה מטרים נקודה שבע. כיאה לרוח הזמן, קודיאק יוצע עם שלל גאדג'טים, החל במערכת מידע-בידור מתקדמת וכלה במערכת בלימה אוטונומית בחירום. סקודה תציע את הקודיאק עם אפשרות לשני מנועי דיזל ושלושה מנועי בנזין, עם תיבת הילוכים ידנית או רובוטית כפולת מצמד, כאשר המנוע החזק בנפח שני ליטרים, יספק מאה ושמונים כוחות סוס. מצ'מפיון מוטורס יבואנית המותג נמסר כי קודיאק צפויה להגיע ארצה מיד לאחר השקתה, בתחילת שנה הבאה. לא ברור אילו גרסאות ספציפיות יעשו את דרכן ארצה.

יבואנית מאזדה בישראל מודיעה על ריקול, קריאה לתיקון, של כשלושים ושבעה אלפי כלי רכב מתוצרתה. הריקול מגיע בשל מנגנון לקוי של כרית האוויר, בצד הנוסע הקדמי, שעשוי לגרום לפתיחה לא תקנית של כרית האוויר בזמן תאונה, ועלולה להביא לפציעה של הנוסע. יש לציין כי קריאה זו הנה חלק מריקול עולמי גדול של יצרנית כרית האוויר, חברת טקאטה, אשר מכרה אביזר זה למעל מתריסר יצרניות רכב. הערכות מדברות על ריקול עולמי של כמאה מיליון מכוניות.

החלק הארי של הריקול מתייחס לדגמי מאזדה שתים, ולכאלפיים טנדרים, דגם הבי.טי חמישים של החברה, כאשר כל הדגמים הרלוונטיים יוצרו בין השנים אלפיים ושש ולאלפיים וארבע עשרה. לדברי היבואנית, זמן התיקון יעמוד על שעתיים בקירוב, והוא יעשה ללא עלות כמקובל. הודעות ישלחו לבעלי כלי הרכב, אך אם ברצונכם לבדוק האם מכוניתכם צריכה להגיע אל המוסך, בקרו באתר החברה שמופיע כאן למטה או באתר משרד התחבורה. נזכיר כי מי שלא יגיע למוסך לתיקון התקלה, תוך שישה חודשים, רישיון הרכב, הטסט השנתי, לא יחודש, והעברת בעלות גם היא לא תתאפשר.

מערכות נהיגה אוטונומיות הפכו כבר לדבר מקובל בעולם הרכב, אלא שלנד רובר החליטה לקחת את הטכנולוגיה ולהעביר אותה למגרש הבייתי שלה, לשטח. כחלק מתוכנית פיתוח מקיפה מציגים שם שלוש מערכות חדשות, בשלב זה עדיין בשלבי פיתוח וללא תאריך יעד לתחילת שיווקן. המערכת הניסיונית עושה שימוש במצלמות, ראדר, לייזר ואפילו יכולות על קוליות, אולטרא-סוניק לדברי לנד רובר, אשר מאפשרים למערכת לזהות את כל העצמים הנמצאים סביב למכונית. באמצעות המידע המתקבל, מתאימה המכונית את מערכת ההנעה לתוואי המשתנה, שלג, בוץ וכדומה, ואף יכולה להזהיר את הנהג מפני ניסיון מעבר של מכשול בגובה שאינו מתאים למרווח הגחון, ולהאט את מהירות הנסיעה לפני כניסה למכשול, שלולית פתאומית לדוגמה. בנוסף מציגים שם מערכת היודעת לתקשר בין שני כלי רכב, ולהעביר מידע הכרחי על מיקום הרכב הנוסף, רמת האחיזה בתא השטח של הרכב השני, ועוד. אנשי החברה מוסיפים כי מערכות אלו יהפכו את הנסיעה בכבישים ציבוריים לבטוחים בהרבה, בעת הגעה לאזור הנמצא בשיפוצים, כביש משובש או כביש מכוסה בשלג או קרח.

אנחנו מבינים שגם בשטח ההגה לא ישאר עוד הרבה זמן בידיים שלנו, ויוצאים לחפש אחרי לנד רובר דיפנדר עצמאי, אחד כזה שעוד צריך שאנחנו נחליט בשבילו, לאחר שבלנד רובר הוציאו את אייקון השטח הוותיק לגמלאות.