בלתי נתפס: החיים הראוותניים שמנהלת אשתו של ארדואן

היא טוענת שהיא חיה בצניעות, אבל לפי דיווחים היא מכורה לקניות של בגדי מעצבים ועתיקות ■ היא מתגוררת בארמון שעלותו 650 מיליון אירו ושותה תה שעולה 2,000 אירו לק"ג בכוסות מזהב

אמינה ארדואן, אשתו של טאיפ ארדואן, נשיא תורכיה / צילום: וידאו
אמינה ארדואן, אשתו של טאיפ ארדואן, נשיא תורכיה / צילום: וידאו

אמינה ארדואן, אשתו של הנשיא הטורקי ששרד את ניסיון ההפיכה, טוענת שהיא חיה חיים צנועים תחת ערכים אסלאמיים נוקשים, אבל תמונות חדשות ופרטים על אורח חייה שפורסמו ב"דיילי מייל" הבריטי סותרות את התדמית של האישה הפשוטה שמסתפקת במועט. הגברת הראשונה של טורקיה מוגדרת בכתבה "חולת קניות" שאוהבת לבזבז כסף יותר מכל דבר אחר .

על פי הדיווח, יש לאמינה ארדואן חיבה מיוחדת לטיולי קניות בעולם ובהם היא עוברת בין חנויות בוטיק של מעצבי בגדים יוקרתיים לחנויות עתיקות. בחודש אוקטובר האחרון דווח שלכבודה של אמינה אף נסגר מרכז קניות שלם בבריסל שבו יש ריכוז גדול של חנויות מעצבים, בזמן שבעלה נפגש עם ראשי האיחוד האירופי כדי לדון בבעיית הפליטים.

בעוד שרבע מהטורקים חיים בעוני מחפיר וכמעט שני מיליון מתקיימים מחמישה אירו ליום, אמינה בת ה-60 ואם לארבעה דווקא שותה תה שעולה כמעט 2,000 אירו לקילו בכוסות מזהב שכל אחת מהן עולה 300 אירו.

כשהתלוותה לביקור רשמי של בעלה בוורשה שבפולין, היא הוציאה יותר מ-40 אלף אירו בבזאר עתיקות. אותן עתיקות שנרכשו מפוזרות בארמונות השונים של ארדואן, שאחד מהם משתרע על מתחם של 2500 מטרים רבועים בבירה אנקרה, ושוויו מוערך ביותר מ-650 מיליון אירו.

קירותיו מכוסים בנייר משי והדלתות למאות חדרי הארמון מעוטרות בקישוטים וידיות מזהב. מבקריו של ארדואן בטורקיה אומרים שהוא היה גורם אפילו לסדאם חוסיין חובב הזהב להאדים מקנאה. אחרים טוענים שהארמונות נראים כמו תחנת רכבת סינית ולא מתאימים למדינה עם היסטוריה מפוארת כשל האימפריה העות'מאנית.

המבקרים טוענים גם שארדואן הבטיח שארמונותיו ייבנו מחומרים המיוצרים בטורקיה, אבל בפועל גגו של אחד הארמונות, הנקרא "הארמון הלבן", הינו מתוצרת גרמניה, חלק מהרהיטים הגיעו מבריטניה, צרפת ואיטליה, צמחים רבים בגינה הגיעו מהולנד והשיש בחדרי האירוח המפוארים הגיע בכלל מהודו.

בכלי התקשורת המזוהים עם ארדואן נכתב דווקא שאשת הנשיא היא אישה שמנהלת בחכמה כל אגורה מתקציב הבית. הם מתארים כיצד אמינה ארדואן מנהלת את מטבח הארמון, ואף מתעקשת על מחזור של פירות והופכת אותם לחומץ.

על פי מגזין פורבס האמריקני, הנשיא ארדואן ממוקם בצמרת טבלת השכר של מנהיגי העולם. הונו מוערך בכ-150 מיליון אירו, ונצבר עם השנים בהשקעות בנקאיות ועסקאות נדל"ן. כמו כן, הוא מחזיק בכמה מסעדות באיסטנבול ואפילו בעלים של קבוצת כדורגל באנקרה.