זוג עורכי דין מת"א הודו בגניבת 7 מיליון שקל מלקוחותיהם

מדובר בעורכי דין המתמחים בייצוג לקוחות בתחומי ההוצאה לפועל והגבייה ■ לפני שבוע הסגירו בני הזוג את עצמם למשטרה והתוודו על גניבת הכספים שביצעו במשך שנים

עורכי הדין ענת ויצמן ושרון ויצמן הודו במשטרה בגניבת כ-7 מיליון שקל מלקוחותיהם - כך הותר לפרסום היום (ב'), עם שחרורם של השניים למעצר-בית.

מדובר בבני זוג, בעלי של משרד עורכי דין בתל-אביב, המתמחים בייצוג לקוחות בתחומי ההוצאה לפועל והגבייה. בסוף השבוע הסגירו השניים את עצמם למשטרה, באמצעות עו"ד צבי אבנון, והתוודו על גניבת הכספים שביצעו במשך שנים.

השניים נעצרו ונחקרו במשך 5 ימים על-ידי חוקרי מפלג ההונאה במשטרת תל-אביב. הבוקר הם הובאו לבית משפט השלום בתל-אביב לדיון בתנאי שחרורם ממעצר, ושוחררו למעצר-בית בבית הוריו של הבעל בהרצליה פיתוח למשך חודש ימים.

השניים חשודים בביצוע עבירות הלבנת הון, גניבה בידי מנהל, זיוף בכוונה לקבל דבר במירמה ושימוש במסמך מזויף על-מנת לקבל דבר במירמה.

במהלך חקירתם טענו בני הזוג כי כל הכסף שגנבו ירד לטמיון, ולא נותר ברשותם כל רכוש. בנסיבות עתרו להשית עליהם ערבות נמוכה כתנאי לשחרורם והמשטרה נעתרה לבקשתם. השניים שוחררו בערבות של 15,000 שקל בלבד וכן עיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום והפקדת דרכונם במשטרה. כן נאסר על השניים לעסוק בעריכת דין למשך 60 ימים.

ככל הידוע עד כה, מדובר בהונאה שנמשכה מספר שנים, כאשר במסגרתה מעלו עורכי הדין בכספי לקוחותיהם שהופקדו אצלם בחשבונות נאמנות.

על-פי החשד, שיטת המעילה עבדה כך: בני הזוג ויצמן התמחו בגביית חובות בהוצאה לפועל, בעיקר עבור חברות המעניקות אשראי חוץ-בנקאי ללקוחות. השניים ניהלו בשם מספר חברות כאלה מאות תיקי גבייה כנגד לקוחות שלא עמדו בתשלומי החזר האשראי. את הכספים שנגבו על-ידם הפקידו בחשבונות נאמנות ברשותם. בהמשך הם העבירו ללקוחותיהם חלק מן הכספים שגבו, וחלק מן הכספים שלשלו לכיסם. לקוחותיהם של עורכי הדין כלל לא ידעו על המעילה, והחקירה כאמור נפתחה רק לאחר שעורכי הדין פנו בעצמם למשטרה.

עד כה נודע על כ-7 מיליון שקל שנגנבו על-ידי השניים.

עו"ד צבי אבנון, סנגורם של השניים, מסר בתגובה: "זוג עורכי הדין קצו בהסתרה ובחיים כפולים, והחליטו להגיע מרצונם הטוב והחופשי למשטרה להתוודות על מעשיהם. הם גם לא היו מוכרים למשטרה קודם לכן. השניים לוקחים אחריות מלאה, מסרו את מחשבם למשטרה, משתפים פעולה באופן מלא עם החוקרים של מפלג הונאה של מחוז תל-אביב ונותנים הסבר לכל פעולה".