מה עושה בארץ יועץ ההשקעות החברתיות של קרן ביל גייטס?

וגם: מה הקשר בין חברת טבע למועמד של הילארי קלינטון לתפקיד סגן הנשיא?

ביגל גרדמן רובינשטיין שמגר ופוטנר / צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ
ביגל גרדמן רובינשטיין שמגר ופוטנר / צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ

תרומתו של היועץ לגייטס

מה חושב היועץ וויליאם פוסטר על אפקטיביות של עמותות?

אפקטיביות במגזר השלישי הייתה כותרתו של כנס העמותות השנתי של BDO זיו-האפט ומידות שנערך הבוקר (ג') בסינמטק תל-אביב. מי שמשך את מרבית תשומת-הלב היה הדובר המרכזי באירוע, וויליאם פוסטר, שותף וראש חטיבת הייעוץ בחברת הייעוץ אסטרטגי Bridgespan, המשמש גם כיועץ השקעות חברתיות לקרן ביל גייטס המחזיקה בהון בסך למעלה מ-40 מיליארד דולר.

פוסטר הסביר כי יש לבחון אפקטיביות ובתוך כך להתמקד בתוכניות שהוכיחו את עצמן ולמקד בהן את התרומות.

תרמו באפקטיביות מזמנם: נאווה ברק, נשיאת עמותת עלם; מיכל הרצוג, נציגת קרן וואהל; מאיר שמגר, נשיא בית המשפט בעליון בדימוס, ורעייתו, השופטת מיכל רובינשטיין-שמגר; ארז סופר, שותף מנהל ב-BDO זיו-האפט; גיא ביגל, מנכ"ל מידות; אורנה גרדמן, שותפה ויו"רית פורום המלכ"רים ב-BDO זיו-האפט; צבי סטפק, יו"ר מיטב בית השקעות; יואל חשין, מייסד קרן השקעות האימפקט 2B Community; ואחרים.

ביגל גרדמן רובינשטיין שמגר ופוטנר / צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ
 ביגל גרדמן רובינשטיין שמגר ופוטנר / צילום: נגה שדמי ואן דה ריפ

מחזקים את הקול היהודי

גבי רוזנברג מצטרף לדירקטוריון הערוץ היהודי

בזמן שהמועמדים לנשיאות ארה"ב נלחמים על כל קול ולא שוכחים כמובן את הקול היהודי, פועל לו בצפון אמריקה ערוץ תקשורת נוסף הפונה לקהילה גדולה זו, הערוץ היהודי JBC, מיסודו של הרב מרק גולוב.

גבי רוזנברג, מי שכיהן כנשיא קבוצת JCS של רון לאודר בה עבד בתפקידים שונים מאז 1979, הצטרף באחרונה לדירקטוריון הערוץ. רוזנברג פרש מקבוצת JCS כבר לפני כ-6 שנים, אז הקים את חברת ג.ר. ניהול ופיתוח עסקי. היום הוא משמש כיו"ר דירקטוריון חברת הווידאו האינטרנטית בסט TV ומייעץ לדירקטוריון חברת מוניטיזציית התוכן האינטרנטי My6sense.

רוזנברג מסר כי "ל-JBS יש תפקיד מרכזי בקרב אלה המתעניינים בנושאים הקשורים ביהדות ובמדינת ישראל. בימים אלה החשיבות של ערוץ כ JBS מקבלת משנה תוקף, ובכוונתי להמשיך ולתרום כמיטב יכולתי להצלחת הערוץ ולהתפתחותו בארה"ב ובטריטוריות נוספות". 

גבי רוזנברג / צילום: משה שי
 גבי רוזנברג / צילום: משה שי

הטבע של המועמד קיין

מה הקשר בין חברת טבע למועמד של קלינטון?

כשהילארי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הציגה בשבוע שעבר את טים קיין כמועמד לתפקיד סגן הנשיא, דעת הקונצנזוס הייתה שמדובר במועמד ראוי ומוצלח. עם זאת, בלי קצת "לכלוכים" מהעבר כנראה אי-אפשר, ואחד מהם קשור באופן עקיף לחברת התרופות הישראלית טבע.

ב"ניו-יורק טיימס" פורסם שלשום כי ב-2006, חברת התרופות האמריקאית באר (Barr) הטיסה על חשבונה במטוס פרטי את קיין - אז מושל וירג'יניה - לפגישה בקולורדו, בעלות של 12 אלף דולר. באותה עת, קיין היה יעד לפעילות לובינג נמרצת של באר.

חברת התרופות ביקשה מקיין לחתום על עתירה (Citizen's Petition) שהגישה ל-FDA, רשות המזון והתרופות של ארה"ב. קיין חתם על העתירה עוד לפני הטיסה שמימנה לו באר לקולורדו.

יש לציין כי לפי החוקים בוויריג'יניה באותה תקופה, ההטבות שקיבל קיין מבאר (ומחברות אחרות) היו חוקיות, והוא דיווח עליהן כנדרש.

ומה הקשר לטבע? שנתיים אחרי המקרה, טבע רכשה את באר בעסקה של כ-7.5 מיליארד דולר, ובאר הפכה לחלק מטבע. בכתבה ב"ניו-יורק טיימס" צוטט לוביסט שטען כי "זה יהיה נאיבי לחשוב שחברות כמו טבע לא מעוניינות בשמירת גישה למושל, כתוצאה ממתנות בסדר הגודל הזה".

מטבע לא מסרו תגובה לכתבה שפורסמה, משום שמדובר על אירועים שקרו לפני רכישת באר על-ידי טבע.

קלינטון וקיין / צילום: רויטרס
 קלינטון וקיין / צילום: רויטרס

נוהרים להיי-טק

מה נאמר שעות ספורות לפני ששוגר סרטון ראש הממשלה הקורא לשילוב ערבים?

אתמול (ב') נערך בפארק התעשיות בנצרת כנס אותו יזם מבעוד מועד ארגון צופן, הפועל לשילוב אקדמאים ערבים בתעשיית ההיי-טק ולהבאת חברות היי-טק לערים ערביות.

את הכנס פתח פרופ' יוג'ין קנדל, לשעבר יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה במשרד ראש הממשלה, שאמר כי "לא ייתכן שהמגזר הערבי לא יתפתח כמו שאר המגזרים; נוצרה תחושה שהמדינה מפספסת משהו שהיא לא יכולה לפספס לאורך זמן. כולנו בסופו של דבר רוצים מדינה יותר מפותחת ויותר שוויונית".

יש להניח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו לא שמע את דבריו של קנדל, אבל כמו בהרבה מקרים, גם הפעם התזמון, שהיה מצוין, עשה את שלו. שעות ספורות אחר-כך עלה ברשת סרטון מטעם משרד ראש הממשלה, בו קורא נתניהו לערביי ישראל לקחת חלק בהמוניהם בחברה הישראלית, ואף מתנצל על הדברים שנאמרו ביום הבחירות בו הזהיר כי הם "נוהרים לקלפיות".

תמכו, עודדו והשתתפו בכנס: ינקי מרגלית, יו"ר ומנכ"ל אלאדין; נעם מנלה, חוקר תודעה רשתית ומרצה במכללה למנהל; ניצן שמייסר, סמנכ"לית תפעול באובר; רונן סופר, מנהל במחשוב הלביש באינטל; ד"ר תאמר סלאמן חור, בכיר בחברת יבמ; ד"ר ג'ימי לוי, מייסד חברת גליל סופטוור; חאתם יזבק מחברת ברודקום, נביל סקרן מאפל; מנכ"לי צופן פז הירשמן וסאמי סעדי; ד"ר רמזי חלבי, יו"ר צופן; ד"ר נמרוד קוזלובסקי, מרצה ללימודי סייבר באוניברסיטת תל-אביב ושותף בקרן JVP.

הכנס נערך בהובלתו של הנס שקור, המשמש כיועץ בכיר לצופן, אשר ייסד ומוביל את קהילת מובייל מאנדיי בנצרת. שקור פעל יחד עם אביטל ינובסקי, מנהלת הפיתוח העסקי בארגון. 

קנדל/ צילום:ג'מאל עוביידה
 קנדל/ צילום:ג'מאל עוביידה

פותחים את הראש

מי התעניינו בפוטנציאל הגלום במוח האנושי?

עמותת IBT לקידום טכנולוגיות מדעי המוח, קיימה הבוקר בגוגל קמפוס בתל-אביב מפגש, אליו הגיעו שלל משקיעים ונציגי החממות הטכנולוגיות העוסקות במדעי החיים ורפואה.

כצפוי, בנוכחים נצפו לא רק מפתחים ומפתחות מעולם הנדסת התוכנה והמחשבים, אלא גם מומחים למדעי המוח וכמובן יזמים, תומכים ומתעניינים בפוטנציאל של המנוע האנושי, בהם: היזם והמשקיע גיגי לוי; מירי פולצ'ק, מנכ"לית עמותת IBT; דוד זיגדון, כרמי זיסאפל ויעל פוקס-שלומאי, מנהלת תוכנית האקסלרציה Brainnovations של IBT; יובל אלמוג, סמנכ"ל השקעות חדשות בחממת טריידליינס; ואחרים. 

במיזמים שהוצגו היו שלל רעיונות, בהם למשל טכנולוגיה לבישה שתאפשר זיהוי של שבץ בשלביו המוקדמים, פתרון לעיוורים וליקויי ראייה ועוד רעיונות שהוגיהם מקווים שייצאו אל הפועל.

פוקס שלומאיזיגדון ופולצ'ק/ צילום:מיקי צ'סלה
 פוקס שלומאיזיגדון ופולצ'ק/ צילום:מיקי צ'סלה