מנית היום: מזנקת 7% לאחר שקיבלה הזמנה ראשונה מארה"ב

מדיגוס, המתמחה במכשור רפואי אנדו-כירורגי זעיר-פולשני, הודיעה כי אחד מבתי החולים הגדולים בארה"ב, John's Hopkins, הזמין את מערכת ה-MUSE שלה

מכשור רפואי / צילום: shutterstock
מכשור רפואי / צילום: shutterstock

מדיגוס , חברה ציבורית הנסחרת בתל-אביב ובנאסד"ק, המתמחה בפיתוח מכשור רפואי אנדו-כירורגי זעיר-פולשני ובתחום טכנולוגיית מיקרו-ראייה ישירה, הודיעה היום (ד') שאחד מבתי החולים הידועים בארה"ב, המרכז הרפואי John's Hopkins, הזמין את מערכת ה-MUSE שלה. ההזמנה כוללת את הקונסולה והמכשור האנדוסקופי אשר יהיה זמין לשימוש החולים הסובלים מ-GERD (מחלת החזר ושטי כרוני).

ה-MUSE הוא סוג של אנדוסקופ גמיש, חד-פעמי, המצויד בראייה אולטרא-סונית, שמהדק רקמות ומצלמה מהקטנות מסוגה בעולם. המכשור של מדיגוס כולל בתוכו את החידושים בתחום המיקרו-ראייה ויכולת ההידוק תחת הנחייה אולטראסונית, המאפשרים למנתח יחיד להציע לחולה פתרון ארוך טווח, ללא חיתוך ותפרים, על ידי טיפול אנדוסקופי בגורם האנטומי הגורם ל-GERD.

תופעת ה-GERD נגרמת כאשר שסתום הוושט התחתון לא נסגר היטב, מיצי עיכול עולים לוושט ויוצרים תחושת אי נוחות לחולה. להפחתת הסימפטומים, חולים כאלה יכולים להיות מטופלים תרופתית, אך אין בכך כדי לפתור את הבעיה האנטומית של ה-GERD וכך המחלה עלולה להחמיר אפילו עד כדי מחלת הסרטן.

כריס רולנד, מנכ"ל מדיגוס, מסר בתגובה: "אנחנו רוצים להודות לבית החולים גו'נס הופקינס על ההכרה בטכנולוגיה הזעיר-פולשנית שלנו המיועדת לפלח השוק הגדול של ציבור החולים הנמצא בספקטרום שבין מטופלים תרופתית לבין המנותחים כירורגית. מחלת ה-GERD היא תופעה רחבה ולה פוטנציאל להחרפה במידה והיא לא מטופלת בשלביה הראשונים. אנחנו גאים בכך שהטיפול האנדוסקופי זמין כעת למען החולים באזור בולטימור שבארצות הברית".