מה הסבירה מנכ"לית פייסבוק ישראל לשרה גילה גמליאל?

וגם: מה מבשל אהוד ברק במנהטן, ומה חיפש תת-מזכיר ההגנה האמריקאי בנס-ציונה?

גמליאל ותאני/ צילום: דור אופן
גמליאל ותאני/ צילום: דור אופן

המטבח של ברק

מה מבשל אהוד ברק במנהטן?

אם חיפשתם את אהוד ברק, דעו כי הוא שוהה במנהטן. ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר, נצפה באחרונה סועד במסעדת ציפריאני הטרנדית שבסוהו, המרושתת בסניפים מאבו דאבי ודובאי ועד מוסקבה. לצדו הסבו לשולחן ארבעה אישים שהעניין המשותף לכולם יכול להיות מעניין: אבי טיומקין, יועץ קרנות הגידור שבבחירות האחרונות הצהיר על תמיכתו במשה כחלון דווקא; עו"ד דורי קלגסבלד, אשר ייצג בעבר את ראשי הממשלה - ברק, אריאל שרון, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו; אילן שילוח, איש העסקים ויו"ר משרד הפרסום מקאן תל-אביב; וסר רונלד כהן, איל ההון הבריטי, מייסד אייפקס פרטנרס, הידוע גם בקשריו ותרומתו למפלגת הלייבור הבריטית. תחילה של חידה? כאמור, על הקשר שבין חמשת האישים ובעיקר על צעדיו הבאים של ברק לא נותר אלא לתהות.

מסעדת ציפריאני / צילום מפייסבוק
 מסעדת ציפריאני / צילום מפייסבוק

הטיפ של סופר-תאני

מה הסבירה מנכ"לית פייסבוק לשרה גילה גמליאל?

לגילה גמליאל, השרה לשוויון חברתי, היו כמה שאלות על שימוש נכון ברשת. במקום להעלות שאלה בפורום מומחים בפייסבוק, היא נפגשה ישירות עם מנכ"לית פייסבוק ישראל, עדי סופר-תאני, שנידבה לשרה כמה וכמה טיפים.

למען האמת, מטרת המפגש הייתה רשמית הרבה יותר - השתיים מבקשות לקדם קמפיין משותף לפייסבוק ישראל ולמשרד לשוויון חברתי, במטרה לצמצם תופעות שליליות ברשת החברתית, ובראשן גזענות ושיימינג. אבל למה לא לקבל על הדרך טיפים ממי שיש לה כוח לא מבוטל?

ומה הטיפים? מלשכתה של גמליאל הותר לחשוף טיפ אחד והוא תמיד לדווח בזמן אמת על העשייה.

נניח. אבל מבחינתנו, ככל שמדובר בפוליטיקאים - תמיד מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

גמליאל ותאני/ צילום: דור אופן
 גמליאל ותאני/ צילום: דור אופן

מפגש מהממד השלישי

מה חיפש תת-מזכיר ההגנה האמריקאי בנס-ציונה?

פרנק קנדל, תת-מזכיר ההגנה האמריקאי לענייני רכישות, טכנולוגיה ולוגיסטיקה, הגיע השבוע עם פמלייתו לנס-ציונה.

היעד: חברת ננו דיימנשן העוסקת בפיתוח מדפסות תלת-ממד לתחום האלקטרוניקה.

את קנדל אירח מנכ"ל החברה עמית דרור, שם פגש המזכיר הבכיר פנים אל פנים את מדפסת DragonFly 2020 והתרשם ממוצרי הדיו שהחברה מפתחת.

כיצד נוצר המפגש? מננו דיימנשן נמסר כי הפנייה הגיעה אליהם, והם כמובן יותר משמחו להיענות לה. אחרי הכול, מדובר באדם האמון על הרכש של הפנטגון.

 

דרור וקנדל/ צילום: גל ברף
 דרור וקנדל/ צילום: גל ברף

קאהן חוגג את הבאז

רבים, בהם גם האסטרונאוט באז אולדרין, הגיעו למסיבת חלל מיוחדת

לא ברור אם אנשי ונשות העסקים, הבידור והתרבות שהגיעו אמש (ד') לאולם "שבע" בתל-אביב חולמים לטוס בקרוב לחלל, אבל כשמוריס קאהן וזוגתו אריאלה דילייני הזמינו אותם למסיבת חלל קיצית והיכרות עם עמותת SpaceIL, הם הבינו שעסקינן באירוע שאמור להיות שמיימי.

למעלה מ-700 דמויות מוכרות בתחומים שונים השתתפו באירוע, חלקם אף הצטלם לפרויקט מיוחד של שיגור תמונות לירח.

למי שאינו מכיר, עמותת SpaceIL היא קבוצה ישראלית המשתתפת בתחרות הבינלאומית בחסות גוגל - Google Lunar X Prize - שמטרתה היא להנחית חללית לא מאוישת על הירח. מעבר להישג ולצעד הנוסף לאנושות, יש לה גם מטרה חינוכית כמי שמנחילה השראה לבני הנוער בישראל ללמוד מדעים ולהכשיר את הדור הבא של המדענים והמהנדסים. קאהן היה התורם הגדול הראשון שסייע לעמותה. הוא גם זה שהזמין אורח כבוד נוסף - האסטרונאוט האמריקאי באז אולדרין, האדם השני שהלך על הירח.

אולדרין, שהשתתף יום קודם באירוע בטכניון סיפר שם על תכניתו לאיוש המאדים ואמר כי "אני לא מדבר על ביקור, לא על כיבוש ואפילו לא על נוכחות מתחלפת של אנשים במאדים, אלא על התיישבות קבועה. התוכנית שלי מציגה נתיב מוגדר אל משכנה הבא של האנושות".

במסתפקים בחלל החגיגי: טובה וסמי סגול, שאולי היום, עם מכירת חברת כתר פלסטיק, יכול לחלום על טיסה לחלל; ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע; ניצב בדימוס גבי לסט; עו"ד יהודה רווה שהזכיר שהוא ליווה את מוריס קאהן כבר בתחילת שנות ה-70 בהסכם רכישת המצפה התת ימי באילת, אחת הרכישות הראשונות של קאהן; תמי רווה, יו"רית דירקטוריון חדשות 2; המשקיע והיזם גיגי לוי; פרנק מלול, מנכ"ל I24 ורעייתו רבקה; גדעון ויאיר המבורגר, מבעלי השליטה בקבוצת הראל; הפעיל החברתי אלוף (במיל) דורון אלמוג; אודי וליאון רקנאטי; אנשי העסקים אמנון דיק, צבי ימיני, אילן וורד גרינבוים, ישראל מקוב, מורי ארקין וחיים כצמן; יצחק הרצוג, איתן בן אליהו, נאוה ברק ושלום זינגר, שלמה מור יוסף, חיים טופול, גלעד שרון, גילה אלמגור ורבים אחרים.

על הפקת האירוע היה אמון משה ברון.

קאהן ורבקה ופרנק מלול/ צילום: אביב חופי
 קאהן ורבקה ופרנק מלול/ צילום: אביב חופי