קבוצת יהלומנים תקים מגדל משרדים בן 45 קומות בצומת עלית

התוכנית כוללת הקמת מגדל לתעסוקה ומסחר שיתפרס על שטח של 33 אלף מ"ר לתעסוקה ו-3,000 מ"ר למסחר וזאת לצד מגדל מגורים שאמורה להקים חברת אזורים

מגדלי ז'בוטינסקי הדמיה
מגדלי ז'בוטינסקי הדמיה

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב שבמינהל התכנון, החליטה להפקיד תוכנית למגדל תעסוקה בצומת עלית ברמת גן. התכנית תתפרס על שטח כולל של 14 דונם, בין הרחובות ז'בוטינסקי בצפון וארלוזורוב בדרום וצומת עלית ממערב. יוזמי התכנית הם חברות גן עלית בע"מ וחברת עלית טופ בע"מ- חברת בבעלות קבוצת יהלומנים.

התוכנית שתוכננה על ידי האדריכל יואב אומן ממשרד טיטו אדריכלים, כוללת הקמת מגדל לתעסוקה ומסחר בן 45 קומות שיתפרס על שטח של 33 אלף מ"ר לתעסוקה ו-3,000 מ"ר למסחר וזאת לצד מגדל מגורים שאמורה להקים חברת אזורים. בנוסף לשטחים לתעסוקה ולמסחר נקבעו בתכנית 1,000 מ"ר שטחים לצרכי ציבור.

בחודש דצמבר 2007 רכשה אזורים יחד עם קבוצת יהלומנים פרטיים את הקרקע מחברת "קרנסט הייטס" האמריקאית שבשליטת סאני קהאן, תמורת 80 מיליון דולר. מאז עבר תכנון המגדל כמה גלגולים. לבסוף הוחלט לפצל את זכויות הבנייה למשרדים ולמגורים שחלות על המגרש: אזורים תקים את מגדל המגורים המתוכנן, ואילו קבוצת היהלומנים תקים את בניין המשרדים המתוכנן בנפרד. בינתיים אגב החליטה אזורים להשהות את קידום התוכנית למגדל המגורים ולבטל את הסכמי המכר שנחתמו מול רוכשי דירות.

עוד כוללת התכנית להקמת מגדל המשרדים מעבר לציבור הולכי הרגל שיחבר בין מגדל התעסוקה למגדל המגורים ברחוב ארלוזורוב. במסגרת התכנית בוטלה מנהרה תת קרקעית לנסיעת כלי רכב אשר הייתה אמורה לעבור תחת בית החרושת "עלית" המיועד לשימור וזאת מתוך הכוונה שלא לפגוע במבנה ההיסטורי.

התוכנית מצטרפת לשורת תוכניות הגובלות בדרך ז'בוטיסקי והיא בהתאם למדיניות התכנונית הבאה לידי ביטוי בתכנית המתאר המחוזית המעודדת ריכוז שטחי תעסוקה ומסחר בהיקף נרחב לאורך ציר התנועה הראשי בעיר בו עתיד לעבור הקו האדום של הרכבת הקלה.

כמו כן התכנית מהווה נדבך נוסף במסגרת התכניות לשטחי תעסוקה באזור הבורסה של רמת גן ויחד עם תכניות נוספות שנמצאות בהליכי תכנון יגדילו את ההיצע למשרדים באזור.