תמיר פישמן מוכר את פעילות ניהול התיקים לסיגמא

עובדי תמיר פישמן ימשיכו כרגיל בחברה המשולבת, כשאלדד תמיר יכהן כיו"ר הפעילות ■ התמורה עשויה להצטבר לאורך השנים לכ-10 מיליון שקל

אלדד תמיר / צילום: יונתן בלום
אלדד תמיר / צילום: יונתן בלום

בית ההשקעות תמיר פישמן, בניהול אלדד תמיר, מוכר את פעילות ניהול התיקים שלו לבית ההשקעות סיגמא, שבשליטת בנק ההשקעות הספרדי Andbank. הצדדים הודיעו היום כי חתמו על הסכם לשילוב פעילות ניהול התיקים של תמיר פישמן, בה מנוהלים נכסים בהיקף של כ-1.4 מיליארד שקל, בתוך פעילות ניהול התיקים של סיגמא, שבה מנוהלים כיום נכסים בהיקף קטן יותר של כ-850 מיליון שקל.

בהודעתם פירטו הצדדים כי הפעילות החדשה תיקרא סיגמא-תמיר פישמן, וכי יאיר שני, שמכהן גם כמנהל פעילות קרנות הנאמנות של סיגמא, יכהן כמנכ"ל שלה. כמו כן, אלדד תמיר, מתמיר פישמן, ימונה ליו"ר משותף של חברת ניהול התיקים המאוחדת - למשך שנתיים לפחות, לצדו של פרופ' דן גלאי. עוד ציינו הצדדים לעסקה כי "עובדי תמיר פישמן שעסקו בפעילות ניהול התיקים ימשיכו כרגיל בתפקידם בחברה המשולבת". השלמת ההסכם כפופה לאישור ביהמ"ש.

תמיר פישמן יקבל תמורה מיידית מסיגמא ובנוסף יהיה זכאי למנות נוספות הודות לחלוקת ההכנסות, שתהיה על פני כמה שנים, בכפוף לתוצאות העסקיות של הגוף החדש. כפי הנראה מדובר בתשלום כולל שיכול להגיע עד כ-10 מיליון שקל.

אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן, הסביר היום ש"בעידן החדש יש מקום ליצירת קבוצות גדולות וחזקות יותר בתחום ניהול התיקים". יאיר שני, מנכ"ל בית ההשקעות וקרנות הנאמנות של סיגמא, ציין כי, "סיגמא נמצאת בתנופת צמיחה מהותית בפעילותה", וש"עסקה זו מהווה חלק ממימוש האסטרטגיה של סיגמא ו-Andbank להפוך לשחקן מוביל בשוק ההון המקומי". לדבריו, בעקבות העסקה יגדל היקף הנכנסים המנוהלים בסיגמא לכ-6 מיליארד שקלים.

עוה"ד ליאור אהרון ורנן צורן מאפשטיין רוזנבלום מעוז (ERM) ייצגו את סיגמא ועו"ד זיו ארז מבן נפתלי, ארז, זהבי ושות' ייצג את תמיר פישמן.

על פי נתוני רשות ני"ע, בשנת 2015 צמח שוק התיקים המנוהלים בישראל בכ-2.7%, כך שסך הנכסים המנוהלים ב-124 החברות המנהלות הפעילות בתחום הצטבר לכ-262 מיליארד שקל. עוד עלה מהדוח של רשות ני"ע, כי בנטרול התיקים המנוהלים של לקוחות מוסדיים, הסתכם התיק הלא מוסדי - שמאופיין בלקוחות פרטיים גדולים וקטנים, בחברות עסקיות ובגופים לא מוסדיים אחרים - בכ-161.5 מיליארד שקל, גידול של כ-3.5% ביחס ל-2014.