עובדי בית ההשקעות פסגות מנסים להתאגד

ברקע הדברים - בעלת השליטה בבית ההשקעות הגדול במשק, קרן אייפקס בניהול זהבית כהן, מחפשת ללא הצלחה אחר המחליף למנכ"ל חגי בדש שצפוי לעזוב את תפקידו בסוף השנה

זהבית כהן / צילום: תמר מצפי
זהבית כהן / צילום: תמר מצפי

אל גל התארגנות עובדי ענף הביטוח ובתי ההשקעות הצטרפה היום התארגנות חדשה, הפעם של עובדי פסגות.

ברקע הדברים - בעלת השליטה בבית ההשקעות הגדול במשק, קרן אייפקס בניהול זהבית כהן, מחפשת בחודשים האחרונים ללא הצלחה אחר המחליף למנכ"ל חגי בדש שצפוי לעזוב את תפקידו בסוף השנה. מחליפו של בדש יצטרך לקדם במהלך כהונתו את המימוש של קרן אייפקס להשקעה בפסגות, בין אם באמצעות מכירה או הנפקה כשבדרך הוא יצטרך להציף ערך ולשפר את היעילות בבית ההשקעות.

במכתב שהופץ היום לעובדים נכתב כך: "המנהלים שלנו חושבים כנראה שאנחנו יותר מידי יקרים לכן הזכויות שלנו נעלמות. זוכרים איך בספטמבר 2015 קיבלנו מייל שהמצב קשה ודוחים את הנופש באילת למארס 2016? איך זה דווקא ברבעון שהתפרסם בעיתונות כרבעון הטוב ביותר אי פעם בפסגות, דווקא בו ביטלו לנו את הנופש? נכון, לכל אחד לבד אין הרבה כוח בעצמו. אבל אם נתאגד - נהיה כוח אחד עם אינטרס משותף.

"נוכל ליצור את ה'מומנטום' גם בתחום זכויות העובדים. נוכל לגרום לחברה לראות בעובדים את המנוע העיקרי לצמיחתה, ולהעניק לנו את מה שמגיע לנו. מתרחשים וצפויים כעת שני מהלכים גורליים: חילופי הנהלה, ומכירת מניות. אייפקס תמכור את פסגות. מר בדש הודיע על עזיבתו. המנהל/ת הבא/ה יידרש להציג צמיחה מהירה יחסית כדי להיות אטרקטיבי לרוכש עתידי.

"איך משיגים צמיחה מהירה? בחידושים והמצאות או בקיצוצי שכר ותנאים? אם לא נאחד כוחות - לא יספרו אותנו במהלכים הגדולים".

מפסגות נמסר בתגובה כי "פסגות רואה בעובדיו ובשביעות רצונם את הגורם החשוב ביותר להצלחתו. אם וכאשר יוקם ועד, פסגות יפעל עמו בשיתוף פעולה מלא לטובת החברה ועובדיה".