פוצץ המו"מ בין צ'רלטון למועצת הכבלים על ערוצי הספורט 3 ו-4

במועצה קוראים לשר התקשורת לבחון שילוב פרסומות בערוצי הספורט, לאור הזינוק בעלויות הזכויות בתקופה האחרונה 

 

 

צילום משחק כדורגל בליגת העל / צלם: שלומי יוסף
צילום משחק כדורגל בליגת העל / צלם: שלומי יוסף

הפלונטר של ערוצי הספורט בתשלום נמשך. ישיבה סוערת ומתוחה אמש בין אנשי מועצת הכבלים והלוויין לבין אנשי הוט, יס וצ'רלטון, שמבקשים להעלות שני ערוצי ספורט חדשים בתשלום, הסתיימה ללא הסכמות, והיום פרסמה המועצה הודעה שלמעשה מחזירה את הכדור למגרש של הוט ויס.

כזכור, לפני כחודש הגיעה המועצה לכבלים ולוויין להסכמות עם הוט ויס, שלפיהן הם יוכלו להעלות שני ערוצי ספורט בתשלום של צ'רלטון, אם יעמדו בשני תנאים: התנאי הראשון הוא שמחירי הערוצים הקיימים (כ-66 שקלים בחודש) לא יעלו במשך שנה; התנאי השני, שהוא נקודת המחלוקת, נוגע למניעת "זליגת תכנים" מהערוצים הקיימים לערוצים החדשים.

מאז אותן הסכמות, מתנהלים מגעים בין הצדדים לגבי נושא זליגת התכנים. במועצה הסכימו למעשה לזליגה מסוימת של משחקים מהליגה האנגלית לערוצים החדשים, אבל רק במקרים שבהם המשחקים הללו משודרים במקביל לשני משחקים מליגת העל המקומית בספורט 1 ובספורט 2. אבל בהוט וביס, שפועלות למעשה בשם צ'רלטון של אלי עזור ופיני זהבי, דרשו ככל הנראה גמישות רבה יותר.

לאור כל זאת, היום פרסמה מועצת הכבלים והלוויין הודעה רשמית שבה נמסר כי הצדדים לא הגיעו להסכמות, ובה מפורטים התכנים שאותם דורשת המועצה להשאיר בשני הערוצים הקיימים.

כמו כן, המועצה קוראת לשר התקשורת לבחון שילוב פרסומות בערוצי הספורט, לאור העלייה הדרמטית בשנים האחרונות של זכויות שידורי הספורט. כמובן שצעד כזה עלול לפגוע משמעותית בערוצים 2 ו-10, ובמועצה - שהערוצים הללו אינם תחת פיקוחה - קוראים לעשות זאת תוך "בחינת הנושא לעומק, לרבות הערכת פוטנציאל ההכנסות מפרסומות בשידורי ספורט, אל מול פוטנציאל הפגיעה בברודקאסט ומתן פיצוי הולם בהתאם".

הפלונטר סביב נושא שידורי הספורט נוצר לאחר שבסוף 2015 רכשה צ'רלטון את זכויות השידור לליגת הכדורגל בסכום עתק של 126.5 מיליון שקל בעונה, כדי לחסום את פרטנר שהתמודדה אף היא על הזכויות. מדובר בסכום הגבוה כמעט פי שלושה מהסכום ששולם עבור הזכויות עד כה, והשאלה - שעדיין עומדת כרגע על הפרק - היא כיצד תוחזר העלות הזאת. במסגרת מערכת היחסים הסבוכה שבין הוט ויס לצ'רלטון, נראה שחלק גדול מהנטל ייפול על שתי חברות הטלוויזיה הרב ערוציות, כשהוספת הערוצים החדשים בתשלום אמורה לגלגל חלק מהעלויות הללו אל הצרכן.