דוח תעסוקה חיובי בארה"ב: תוספת של 255 אלף משרות ביולי

הצפי עמד על תוספת של כ-180 אלף משרות חדשות לאחר שביוני נרשמה תוספת של 287 אלף משרות ■ השכר לשעה עלה ב-0.3%, יותר מהצפי

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

היום (ו') בשעה 15:30 פורסם בארה"ב דוח התעסוקה החודשי ליולי, שהכה את תחזיות האנליסטים והצביע על תוספת של 255 אלף משרות חדשות לשוק העבודה האמריקאי (המגזר הלא חקלאי). הצפי עמד על תוספת של כ-180 אלף משרות, לאחר תוספת של 287 אלף משרות בחודש שעבר.

שיעור האבטלה נותר יציב ועמד גם ביולי על 4.9%, כמו בחודש יוני. האנליסטים ציפו ששיעור האבטלה ירד קלות ל-4.8%.

נוסף על כך, פורסמו נתוני השכר לשעת עבודה, שהצביעו על עלייה של 0.3%, הגבוהה במקצת מתחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של 0.2%, לאחר עלייה של 0.1% ביוני. 

ברבעון השני חלה האטה בקצב תוספת המשרות לשוק העבודה, כשהממוצע עמד על 147 אלף משרות חדשות בחודש, לעומת 196 אלף משרות בחודש בממוצע ברבעון הראשון. ברבעון הרביעי של 2015 המספרים היו אחרים לגמרי - 282 אלף משרות חדשות בכל חודש בממוצע. האנליסטים צפו כי שוק העבודה יהיה מסוגל לשמור על גידול ממוצע של 175 אלף משרות בחודש עד סוף השנה. 

דוח התעסוקה של יולי עשוי לסייע לפדרל ריזרב בהחלטה אם ומתי להעלות שוב ריבית בארה"ב. דוח חזק המצביע על תוספת של יותר מ-200 אלף משרות, כפי שנרשם ביולי, מעיד כי שוק העבודה מתאושש ואולי מסוגל להתמודד עם העלאת ריבית. גם עליית השכר השעתי מעבר לצפי עשויה לתמוך בהעלאת ריבית.

בהחלטת הפד הקודמת, נזכיר, רמז הבנק המרכזי האמריקאי שספטמבר עשוי להיות החודש שבו תעלה הריבית.

בחודש יוני הפרדל ריזרב הותיר את הריבית ללא שינוי על 0.25%-0.5%, ומסר כי הסיכונים הכלכליים מהם חשש לטווח הקצר הולכים ומתפוגגים. הבנק אמר כי שוק העבודה ממשיך להציג ביצועים טובים וזאת למרות הצמיחה החלשה, יחסית, שנרשמה בחודש יוני.