הטיפ היומי: להתרחק מענקית התעופה עם הכנפיים המקוצצות

במחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצים "תשואת חסר" על מניית לופטהנזה במחיר יעד של 8.1 אירו, מחיר הנמוך ב-24.7% ממחיר המניה בבורסה

Lufthansa / צילום: רויטרס
Lufthansa / צילום: רויטרס

חברת התעופה Lufthansa   נסחרת בבורסה של גרמניה לפי שווי של 4.9 מיליארד אירו. לופטהנזה היא אחת מחברות התעופה הגדולות ביותר בעולם, עם הכנסות של כ-32 מיליארד אירו ב-2015 ועם כ-120 אלף עובדים.

לופטהנזה פרסמה לפני כמה ימים את דוחות הרבעון השני והמחצית הראשונה של 2016, לגביהם פרסמה קודם לכן אזהרת רווח. לדעתנו, התוצאות היו מעורבות. כפי שדיווחה קודם לכן, החברה הציגה EBIT מתואם (רווח בנטרול ריבית ומס) בסך של 529 מיליון אירו במחצית. ההכנסות, בנטרול שינויי שערי חליפין, ירדו ב-5.2% ביחס למחצית הראשונה של 2015 (ירידה של 4.1% ברבעון השני מול הרבעון המקביל).

בצד החיובי, החברה אשררה את יכולתה לשלם דיבידנד השנה, והוסיפה כי התמחור של טיסות בתוך אירופה צפוי להשתפר מרבעון לרבעון (אחרי ירידה של 0.8% ברבעון השני).

בצד השלילי, בתחום התמחור בדרום אמריקה נרשמה במחצית הראשונה ירידה של 24%, עם שיפור מוגבל בלבד ברבעון השני בהשוואה לראשון. עניין שלילי נוסף שעולה מהדוחות הוא שתשלומי הפנסיות גדלו ל-10.8 מיליארד אירו, עובדה שמעלה את הסיכון להנפקת זכויות.

בכל הקשור לתחזיות של לופטהנזה, החברה לא שינתה את התחזיות שנמסרו עם פרסום אזהרת הרווח. כרגע, תחזית הקונצנזוס היא ל-EBIT מתואם של 1.6 מיליארד אירו, שמשקף מכפיל רווח של כ-6.5. אנו מעריכים שיש יותר סבירות לדאונסייד בהשוואה לתחזיות הקונצנזוס, ומצפים ל-EBIT שנתי של 1.3 מיליארד אירו ול-1.1 מיליארד אירו ב-2017 - משמעותית מתחת לתחזיות הקונצנזוס.

אנחנו מתקשים להבין מדוע חלק מהמשקיעים והאנליסטים מצפים לצמיחה ב-2017 - לתפיסתנו אותם משקיעים ואנליסטים מעריכים בחסר את הבעיות המחזוריות והמבניות שעומדות בפני לופטהנזה. בין היתר, בעיות אלו כוללות ירידה בטראפיק בקווים משמעותיים, לדוגמה בצפון אמריקה; את העובדה שיש מחסור בעקביות ובאמינות בנוגע לתוכנית החיסכון בעלויות (השינוי בעמדת סמנכ"ל הכספים לא מסייע לכך); ואת העובדה שהגירעון בפנסיות ממשיך להעיק על מאזן החברה.

אנו ממליצים על מניית לופטהנזה בהמלצת "תשואת חסר", ומחיר היעד שלנו הוא 8.1 אירו, מחיר הנמוך ב-24.7% ממחיר המניה בבורסה.

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

מחלקת המחקר, מריל לינץ'