השליטה בשח"ל נמכרת בכ-110 מיליון שקל

עדכון - מהחברה נמסר כי הרוכשת הוא אשת העסקים הסינית קאי מנגקה ■ אשתקד נפלה עסקה למכירת השליטה בחברת הטלרפואה לרוכשת מסין

אמבולנס שחל/ צילום: תמר מצפי
אמבולנס שחל/ צילום: תמר מצפי

פחות משנה לאחר הכישלון במכירת חברת שח"ל טלרפואה לידי התאגיד הסיני שנחאי ז'ינצ'ואן אינבסטמנט (Shanghai Jiuchuan Investment), מוכרים חלק מבעלי השליטה את מניותיהם במחיר נמוך יותר. ל"גלובס" נודע כי קבוצת משקיעים הכוללת את אייל עופר, שלמה בן חיים, חברת הנוסטרו ברק קפיטל ואלי אלרואי, המחזיקים יחדיו בכ-30% ממניות שח"ל, סיכמה על מכירת אחזקותיה בחברה לידי משקיע זר בתמורה ל-28 מיליון פרנק שוויצרי (כ-110 מיליון שקל).

העסקה בוצעה לפי מחיר של 8.7 פרנק שוויצרי, המשקף פרמיה של 20% על מחיר המניה בבורסה של ציריך היום (ג'), אולם נמוך ממחיר של 10.5 פרנק לפיו הייתה החברה אמורה להימכר לתאגיד הסיני אשתקד. משפחתו של יורם אלרואי (אין קשר לאלי אלרואי) שייסדה את שח"ל ומחזיקה עדיין 26.5% ממניותיה, לא הצטרפה למכירה וממשיכה להחזיק במניותיה.

שח"ל הוקמה ב-1987 כחברה שמפעילה קו פרטי של ניידות לטיפול נמרץ למנויים, והפכה לחברה מובילה במתן שירותי ניטור ואבחון מרחוק של חולי לב וריאה מסוג CHF (אי ספיקת לב) ו-COPD (מחלת ריאות חסימתית כרונית), שעיקר פעילותה בגרמניה ובישראל. שירותי הניטור של שח"ל, מאפשרים מדידה מרחוק של משקל החולה, לחץ הדם שלו, מידת החמצן בדם ועוד, וכך מצמצמים את ההוצאות הרפואיות של קופות החולים וחברות הביטוח. היום נסחרה החברה בבורסה של ציריך לפי שווי של 78 מיליון פרנק.

לאחר פרסום הידיעה לראשונה ב"גלובס", החברה דיווחה כי הרוכשת היא אשת העסקים הסינית קאי מנגקה.