יבוטלו התקנות שהיו אמורות להעלות את תעריפי ביטוח החובה

עדכון ריבית ההיוון בהתאם לתקנות שבוטלו היה מביא לעלייה של כ-15% בתעריפי ביטוח החובה לרכבים פרטיים ■ המשמעות: גידול של כ-700 מיליון שקל בדמי ביטוחי החובה לרכבים פרטיים

רכב / צילום: שאטרסטוק
רכב / צילום: שאטרסטוק

שר האוצר, משה כחלון, ושר הרווחה, חיים כץ, החליטו היום (ג') כי יבוטלו התקנות אשר היו אמורות להעלות את תעריפי ביטוח החובה לרכב.

לפי התקנות החדשות שפורסמו ב-9 ביוני, ריבית ההיוון לצורך תשלומים עתידיים הייתה אמורה להתעדכן בתחילת אוקטובר מ-3% ל-2%, ולהתעדכן מחדש כל ארבע שנים בהתאם למנגנון שנקבע בתקנות. הדבר היה יכול להביא לעליית מחירי ביטוח החובה המשולמים על ידי הציבור.

מדוח שהוכן לבקשת משרד האוצר לבחינת השפעת עדכון ריבית ההיוון על תשלומים לנפגעי תאונות דרכים, עולה כי עדכון ריבית ההיוון בהתאם לתקנות היה מביא לעלייה של כ-15% בתעריפי ביטוח החובה לרכבים פרטיים וכ-19% לאופנועים. משמעות תוספות אלו הינה גידול של כ-700 מיליון שקל בדמי הביטוח שיגבו מכלל ציבור המבוטחים בענף רכב חובה.

"לתקנות החדשות השלכות מרחיקות לכת על דמי הביטוח המשולמים על ידי הציבור ועל יוקר המחיה בישראל. על מנת למנוע פגיעה קשה בציבור המבוטחים, החלטנו אני ושר הרווחה לבטל את התקנות", אמר כחלון, בהתייחסו להחלטה.