פימי במו"מ לרכישת G4S ישראל ב-350-400 מ' ש'

לקרן של ישי דוידי ניתנה תקופת בלעדיות לצורך השלמת העסקה ■ G4S ישראל מעסיקה כ-7,500 עובדים, והיא מציגה הכנסות של כ-750 מיליון שקל בשנה ורווחיות גבוהה

ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר
ישי דוידי מנכל קרן פימי/ צילום: איל יצהר

פימי, קרן ההשקעות המובילה בישראל, בראשות ישי דוידי, אינה נחה לרגע. דומה שאין שבוע שבו לא מתפרסמת ידיעה אודות רכישה חדשה של הקרן, או מימוש של מי מחברות הפורטפוליו ברווח נאה.

ל"גלובס" נודע כי פימי מנהלת בימים אלה מו"מ מתקדם, לרכישת חברת שירותי האבטחה G4S ישראל (לשעבר "השמירה") תמורת סכום המוערך ב-350-400 מיליון שקל. לקרן של דוידי ניתנה תקופת בלעדיות (No-Shop) לצורך השלמת בדיקת הנאותות ב-G4S ישראל. ככל הידוע המחיר הנדון בעסקה נגזר ממכפיל של 6-7 על ה-EBITDA השנתי של G4S ישראל (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) המוערך ביותר מ-60 מיליון שקל.

G4S ישראל מעסיקה כ-7,500 עובדים ומחזור ההכנסות שלה מוערך בכ-750 מיליון שקל בשנה. החברה היא חלק מקבוצת G4S העולמית - ענקית שירותי אבטחה עולמית הפועלת, על פי האתר שלה, ביותר מ-100 מדינות בשש יבשות, וזאת באמצעות למעלה מ-610 אלף עובדים.

מדובר בחברה ציבורית הנסחרת בבורסה של לונדון, אשר החליטה מוקדם יותר השנה לצאת מפעילותה בישראל, לצד תוכניות לצמצום פעילות בשווקים נוספים. בהקשר זה, באתר החברה אף מפרטים באשר להיקף היציאה מישראל וממדינות אחרות: החברה תצא מפעילות ב-15 מדינות, שם היא פועלת באמצעות כ-44 אלף עובדים. את הליך המכירה של G4S ישראל מנהל בנק ברקליס.

גם אלקטרה קונה חברת אבטחה

G4S ישראל, שנוסדה על ידי משפחת שרמייסטר כ"השמירה" בשנת 1937, הפכה לחלק מקבוצת G4S העולמית בשנת 2002, ויש לה כיום ארבע חטיבות עסקיות מתמחות: שירותי שמירה ואבטחה; חטיבת אבטחה אלקטרונית המציעה מערכות אזעקה לגילוי פריצה, לגילוי וכיבוי אש, מערכות טלוויזיה במעגל סגור, ופתרונות למניעת גניבה ואובדן ומערכות בקרה; חטיבת תכנון, אספקה, התקנה ותחזוקה של מערכות מתקדמות ומבוקרות מחשב, כגון שערים לגילוי מתכות ומכונות שיקוף; וחטיבת תכנון, הספקה, התקנה ותחזוקה של מערכות מתח נמוך, כגון מערכות בקרת מבנה או בקרת חדרים וכדומה.

מתמודדת בולטת אחרת על רכישת G4S ישראל הייתה חברת אלקטרה, בניהולו של איתמר דויטשר, אך זו פרשה לאחרונה מהמגעים בעקבות בדיקת הנאותות שערכה. היום דיווחה אלקטרה על רכישת 100% מפעילות האבטחה של יחידת סיור הבנקים (יס"ב) לפי שווי חברה של כ-20 מיליון שקל. פעילות יחידת סיור הבנקים הוקמה ב-2013 על ידי אריק רגב, ומונה כ-100 לוחמים מיומנים בעלי הכשרה ייעודית הרכובים על גבי אופנועים ומצוידים בציוד וטכנולוגיה ייעודית. פעילות היחידה נשלטת באמצעות מוקד שליטה ובקרה מרכזי, המאפשר להעביר הודעות ומשימות במהירות לשטח (ראו הרחבה בעמוד 3).