לקראת הדוחות: אקסלנס בהמלצת "תשואת שוק" לפרוטרום

הדוח צפוי לשקף צמיחה נאה של מעל ל-30% בשל רכישות וצמיחה אורגנית של כ-4%, אך מנגד ירידה קלה בשיעורי הרווחיות, על רקע שינוי בתמהיל המוצרים ובעיקר תקופת הסתגלות לרכישות שבוצעו

תמציות טעם של פרוטרום / צילום: רפי קוץ
תמציות טעם של פרוטרום / צילום: רפי קוץ

פרוטרום  צפויה לפרסם את התוצאות הכספיות לרבעון השני של השנה, ובאקסלנס מעריכים כי לקראת תום 2016 תחזור החברה לרווחיות הגבוהה שמאפיינת את החברה בזכות מהלכי התייעלות בחברות הנרכשות.

באקסלנס מעריכים כי "הדוח צפוי לשקף צמיחה נאה של מעל ל-30% בשל רכישות וצמיחה אורגנית של כ-4%, אך מנגד ירידה קלה בשיעורי הרווחיות, על רקע שינוי בתמהיל המוצרים ובעיקר תקופת הסתגלות לרכישות שבוצעו (בדגש על חברת Wiberg שנרכשה אשתקד ולה רווחיות נמוכה משל פרוטרום). מגמת צמיחה גבוהה וירידה בשיעור הרווחיות נצפתה גם ברבעון 1 השנה, אך אנו לא נרתעים ממנה היות ואנו צופים חזרה לרווחיות גבוהה יותר לקראת הרבעון האחרון של 2016, עת תממש פרוטרום את הליכי ההתייעלות עבור הרכישות שבוצעו וזאת בהתאם לצפי החברה ומהלכיה (חסכון בשל סגירת מפעלים והתייעלות צפויים להביא לעלייה ברווחיות של Wiberg  לכיוון הרווחיות של פרוטרום)".

"הסיבה שפרוטרום לא העלתה את יעדי הרווחיות, לעומת עלייה מהותית ביעדי המכירות, נובעת מכך שהצפי הוא לרכישת חברות רבות גם בתחום חו"ג, תחום בעל רווחיות נמוכה יותר ביחס לתחום הטעמים. להערכתנו על מנת לעמוד בתחזיותיה פרוטרום תצטרך לבצע רכישות נוספות בהיקף כולל של כ-800 מ' דולר במהלך השנים הקרובות, עד 2020 (לא בהכרח בקצב לינארי).

"במהלך 2016 רכשה פרוטרום עד כה בכ-100 מיליון דולר. אנו סבורים כי בהמשך השנה פרוטרום תוסיף ותרכוש חברות בעוד כ-20-40 מ' דולר, כאשר בשנים הבאות קצב הרכישות יואץ (זאת משום שב-2015 ביצעה החברה רכישות מאסיביות שהיא עדיין מעכלת)".