הלמן אלדובי: נראה שהמגמה החיובית בשווקים תמשיך

בבית ההשקעות עדיין ממליצים לשמור על חשיפה מסוימת לשוק המניות ■ "ממשיכים להעדיף את השוק האמריקאי וממליצים להגדיל חשיפה לשוק זה על חשבון אירופה ויפן"

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

"התנודתיות בשווקים גדלה בצורה משמעותית, הן בשוק המניות והן בשוק האג"ח, ואנו מעריכים כי מצב זה צפוי להימשך גם בשבועות הקרובים", מציינים היום (א') בסקירה השבועית של בית ההשקעות הלמן אלדובי. זאת, לדבריהם, כשברקע יציאתה של בריטניה מהאיחוד האירופי, אי בהירות בנוגע למצב הכלכלי בסין, המשך ההאטה ביפן וספקולציות על מועד העלאת הריבית בארה"ב.

עם זאת, בבית ההשקעות עדיין ממליצים לשמור על חשיפה מסוימת לשוק המניות, "לאור הריביות הנמוכות בשוק המקומי ובשווקים הגלובליים הגוזרות תשואה נמוכה מדי בנכסים חסרי סיכון".

מבחינת אלוקציה בתיק ההשקעות, בהלמן אלדובי "ממשיכים להעדיף את השוק האמריקאי וממליצים להגדיל חשיפה לשוק זה על חשבון אירופה ויפן".

נוסף על כך, התייחסו בסקירה למדד המחירים לצרכן לחודש יולי אשר צפוי להתפרסם מחר ולעלות, על פי התחזיות, ב-0.1%, בעיקר בהשפעה של עלייה עונתית במחירי הדיור. "מדד זה צפוי להיות המדד החיובי האחרון לאחר שלושה חודשים חיוביים. למרות המדדים החיוביים בחודשים האחרונים, בנק ישראל צפוי להותיר גם החודש את הריבית במשק ללא שינוי, בעיקר לאור הביקוש הגבוה בשוק הדיור ושוק תעסוקה יציב וחזק", אומרים בבית ההשקעות.