הסלמונלה מגיעה לביהמ"ש: ייצוגית נגד סלטי שמיר ו"הנסיך"

התביעה, שהוגשה גם נגד הרשתות שופרסל ויוחננוף, דורשת פיצוי של כ-6.7 מיליארד שקל לפי תחשיב של כ-1,000 שקל לתובע ■ סלטי שמיר: שוקלים צעדים משפטיים נגד "טחינת הנסיך"

בקשה לתביעה ייצוגית נגד סלטי שמיר, מפעל "טחינת הנסיך" והרשתות שופרסל ויוחננוף בעקבות פרשת הסלמונלה בטחינה הוגשה היום (א') לבית המשפט המחוזי בלוד. התביעה דורשת פיצוי כספי של יותר מ-6.7 מיליארד שקל לפי תחשיב של כ-1,000 שקל לכל תובע.

התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אסף נוי, דוד אור חן, יוסי גרייבר ויצחק אור, והיא מבקשת לקבוע פיצוי לקהל הצרכנים בישראל, ש"חש חרדה לבריאותו ולבריאות ילדיו, כעס, חוסר וודאות וגועל על כך שאכל ממוצרי המשיבות, לגביהם קיים חשש כי היו נגועים בחיידק הסלמונלה".

התביעה טוענת כי סלטי שמיר או "טחינת הנסיך" התרשלו בכך שלא ביצעו בדיקת מעבדה במוצרים, כאשר חברת "הנסיך" הסתירה מידע מהצרכנים.

עוד תבקש התביעה לקבוע כי הסתמכות סלטי שמיר, שופרסל ויוחננוף על בדיקות של חברת "הנסיך", מבלי לבצע בדיקות משל עצמן, היא בעייתית בפני עצמה.

"גם אם קהל הלקוחות לא סבל מתופעת לוואי... ההתרשלות בבדיקת המוצר מהווה פגיעה קשה באוטונומיה לכלל קהל הלקוחות, אשר רשאי להכניס לגופו רק את מה שהוא בוחר".

עוד צוין בתביעה כי "סביר להניח שאם המשיבות היו מאתרות מבעוד מועד את הימצאות חיידקי הסלמונלה במוצריהן, היה בידיהן למנוע שיווק המוצרים לרשתות המזון. המבקשים יטענו כי המשיבות פעלו ברשלנות רבתי... והפרה יסודית של ההסכם ביניהן לצרכני המוצרים ובעשיית עושר שלא במשפט". (ת"צ 32119-08-16).

סלטי שמיר: שוקלים צעדים משפטיים נגד "טחינת הנסיך"  

מחברת סלטי שמיר נמסר בתגובה: "אנו מייחסים חשיבות עליונה לתקינות ובריאות המוצרים אותם אנו מייצרים, ולכן אנו מקפידים לבצע בדיקות מחמירות לקווי הייצור במפעל, כמו גם בדיקות מדגמיות למוצרים שיוצאים מפתח המפעל.

"כשנודע לנו בערב יום רביעי כי ב'טחינת הנסיך' קיים חשש להימצאות סלמונלה, לא לקחנו צ'אנס לרגע לבריאות הציבור וביצענו כבר בבוקר ריקול מיידי לכל המוצרים בהם נעשה שימוש ב'טחינת הנסיך'.

"לצערנו, 'טחינת הנסיך' לא גילתה את אותה האחריות והסתירה למעשה את החשש לסלמונלה במשך 17 ימים ארוכים לפחות. לפיכך, כעת אנו שוקלים את הצעדים המשפטיים שננקוט נגדם".