משרד הבריאות: "טחינת הנסיך" לא תייצר ותשווק את מוצריה

בתום שימוע, משרד הבריאות אסר על החברה לייצר את מוצריה והורה לה להשמיד את המוצרים המזוהמים בסלמונלה ■ הליך החקירה טרם הסתיים, והיום בוצע דיגום נוסף במפעל

אחרי שימוע ארוך: ייאסר על חברת "טחינת הנסיך" לייצר ולשווק את מוצריה - כך הודיע הערב (א') משרד הבריאות.

"חברת 'טחינת הנסיך' התנהלה בדרך רשלנית, לא אחראית, לא ראויה ולא מקצועית", קבע המשרד והודיע כי לאחר שימוע של שעות ארוכות הוחלט כדלקמן: בשלב זה נאסר על החברה לייצר ולשווק את מוצריה; הוטלה על החברה חובה להשמיד את המוצרים המזוהמים; הליך החקירה טרם הסתיים.

היום בוצע דיגום נוסף במפעל, ונערכו בדיקות בדרכי השיווק. בסיום הליך החקירה ישקול משרד הבריאות את הצעדים המשפטיים המתחייבים.

ביום חמישי שעבר, נזכיר, נחשף כי מספר חברות מבצעות ריקול ענק בעקבות חשש להימצאות חיידק הסלמונלה בחומר הגלם של "טחינת הנסיך", המשמשת כיצרנית עבור שורה של מותגים, ובהם סלטי שמיר, ואף מספקת טחינה גולמית במכירה ישירות לצרכן. 

מיד לאחר שהתפוצצה הפרשה משרד הבריאות יצא בהאשמות חמורות נגד חברת "טחינת הנסיך" וקבע כי מנהלי החברה ידעו על הזיהום מזה שבועיים אולם לא עצרו את השיווק. המשרד הודיע כי תוגש תביעה נגד החברה. 

בתוך כך, היום הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגד סלטי שמיר, מפעל "טחינת הנסיך" והרשתות שופרסל ויוחננוף בעקבות פרשת הסלמונלה בטחינה. 

ממשרד עורכי הדין גדעון פישר ושות', המייצגים את חברת "הנסיך", נמסר: "המפעל עצר מיוזמתו את הליך הייצור, והוא נוהג בשקיפות מול משרד הבריאות. במסגרת השימוע סוכם על שיתוף-פעולה הדוק בין החברה לבין משרד הבריאות, במטרה לחזור לייצר ולשווק את המוצרים האיכותיים של המפעל בטווח הזמן המיידי. כחלק מהליך הפקת הלקחים, הוחלט על שדרוג מערכת בקרת האיכות בחברה. יובהר כי המפעל פעל לאורך כל האירוע בהתאם לכלל הוראות החוק לעניין חובות הדיווח.

"כל תוצאות הבדיקות שבוצעו על-ידי משרד הבריאות למוצרי המפעל הנמכרים לצרכנים נמצאו תקינות, וכך אנו בטוחים שיהא גם בנוגע לבדיקות שנערכו היום. אין כל הנחיה להסיר את המוצרים מהמדפים. החברה הקפידה ותמשיך להקפיד לעדכן את הציבור והתקשורת בכל פרטי האירוע ותיישם את הנחיות משרד הבריאות בכדי לשוב לייצר ולשווק".