חשד: כך "עקץ" סוכן נסיעות מאות לקוחות עם כרטיסים מזויפים

עפ"י החשד, הסוכן מכר חבילות נופש והעביר ללקוחות כרטיסי טיסה ושוברים למלונות, כאשר בחלק מהמקרים היה מדובר בכרטיסים מזויפים, ובשאר היה מדובר בטיסות לכיוון אחד בלבד

לוח טיסות/ צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
לוח טיסות/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

המשטרה עצרה הבוקר (ג') סוכן נסיעות, תושב קריית שמונה, החשוד כי רימה מאות לקוחות כשמכר להם כרטיסי טיסה וחדרי מלון, אך בפועל לקח את כספם ללא כל תמורה. ביממה האחרונה הוגשו נגדו יותר מ-30 תלונות במשטרת קריית שמונה, ומעצרו הוארך בשבוע.

על-פי החשד, הסוכן מכר חבילות נופש, בעיקר לאזור קפריסין ויוון, והעביר ללקוחות כרטיסי טיסה ושוברים למלונות. בחלק מהמקרים היה מדובר בכרטיסים מזויפים, ובשאר היה מדובר בכרטיסי טיסה לכיוון אחד בלבד.

כך, קבוצת תיירים מקריית שמונה, שנסעה לקפריסין בשבוע שעבר, הגיעה משדה התעופה למלון שהוזמן להם, ושם הם גילו כי אין שום הזמנה על שמם. "התקשרנו לסוכן, והוא אמר שעוד כמה דקות זה מסודר", סיפר אחד מהם. "הוא שלח אותנו להסתובב בעיר, אבל ראינו שהדברים לא מסתדרים".

"הפעלנו עליו לחץ, וזה לא עזר, לקחנו מלון ללילה אחד על חשבוננו, אבל למחרת היה כבר מלון, וחשבנו שעברנו את הסיפור", הוא הוסיף. "אבל אתמול כשהגענו לשדה התעופה בלרנקה, גילינו בצ'ק-אין כי כרטיסי הטיסה שלנו לא שווים כלום, ושלמעשה לא הוזמן לנו מקום בטיסה". 

"רק אז הבנו שעבדו עלינו, ושהאיש לקח את הכסף וברח", הוא ציין. "אחרי שעות של המתנה נאלצנו לגייס סוכן נסיעות מהארץ שעבד בתשעה באב כדי לעזור לנו, וקנינו על חשבוננו כרטיסים חדשים".

"נשארתי בלי חופשה ובלי כסף"

כך החל להתגלות העוקץ, ולסוכנות הנסיעות הקטנה בקריית שמונה הגיעו עשרות לקוחות זועמים שדרשו דין וחשבון.

על-פי החשד, סוכן הנסיעות עקץ גם את שותפו לסוכנות. בחקירתו אמר החשוד כי הוא הסתבך כלכלית ולכן נאלץ לקחת את כספי הלקוחות.

"המליצו לי על המשרד הזה, הלכתי אליו, והוא הציע לי דיל טוב ליוון", סיפרה נטליה לבוסיביץ שלטענתה נעקצה גם היא. "שילמתי במזומן, והוא כבר עשה את ההזמנה לידי. באותו יום בערב התקשרה אליי חברה שהזמינה, והתברר שהם נתקעו בלי מלון בקפריסין, והיא אמרה לי לא להזמין - אבל כבר שילמתי. ביקשתי להחזיר את הכסף ולבטל, קיבלתי הבטחות שיחזירו כסף, אבל האיש נעלם. נשארתי בלי חופשה ובלי כסף".

"קיבלתי במייל כרטיסים אלקטרוניים למטוס, נראה מצוין, אבל כשהתקשרתי לישראייר ובדקתי אם אני בנוסעים, מסתבר שלא שמעו עליי, וכלום לא שולם", סיפרה נוסעת אחרת. "ככה גיליתי שאנשים נתקעו בלי כסף ובלי חופשה. אתמול הגשתי תלונה וגיליתי המון אנשים שהגיעו עם מזוודות, עצוב מאוד".

השמועות על הסוכן החשוד הגיעו לרוכשי חבילות נופש, רבים שמיהרו להגיע היום לסוכנות הנסיעות והופתעו לגלות שהיא ריקה. "הזמנו טיול לרומניה, הכול כלול, 7 ימים", סיפר ניסים תורג'מן. "מחר הטיסה ב-7 בבוקר, אני בא היום לקחת כרטיסי טיסה - ואין כלום". 

"טוב שלא טסתי, כי אם הייתי מגיעה לשם, מה היה קורה, הייתי נתקעת", אמרה אישה נוספת שלטענתה רכשה כרטיסים מזויפים מהסוכן החשוד. "במשטרה אמרו שהאיש במעצר, אבל שאלתי איפה השותף והמזכירה ששולחת ויודעת שהכרטיסים לא משולמים, היא שותפה לפשע הזה".

הסוכן נעצר לאחר שהגיע בעצמו לתחנת המשטרה והתלונן כי לקוחות איימו עליו. מעצרו הוארך כאמור בשבוע, וחקירתו מתנהלת במחלק ההונאה של המחוז הצפוני.

"לטענת מרשי, מדובר בתקלה אחת בלבד לקבוצה אחת, והלקוח התחייב להשיב את הכסף", אמר עו"ד זאהר עבאס מהסנגוריה הציבורית, המייצג את הסוכן. "אין כוונה לרמות, והוא מכחיש כי מדובר במקרים נוספים‎".