פרטנר מסכמת רבעון עם רווח של 26 מ' ש'; ירידה במנויי הסלולר

סך הכנסות החברה רשם ירידה של 14% ל-897 מיליון שקל ■ שיעור הנטישה ירד ל-9.8% ■ בסיס מנויי הסלולר ירד ב-2% לכ-2.7 מיליון

איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום
איציק בנבנישתי / צילום: יונתן בלום

חברת הסלולר פרטנר  מצטרפת היום (ד') למתחרות שלה שפרסמו דוחות, ומדווחת על תוצאות הרבעון השני, שמשקפות את המשך הירידה בהכנסות מתחום הסלולר. פרטנר, שבשליטת קבוצת סבן ובניהולו של איציק בנבנישתי, רשמה ברבעון השני הכנסות של 897 מיליון שקל ורווח נקי של 26 מיליון שקל - ירידה של 14.1% בהכנסות אך עלייה של 189% ברווח ביחס לרבעון המקביל. במחצית הראשונה של השנה, הכנסות פרטנר הסתכמו בכ-1.9 מיליארד שקל, ירידה של 10.7% לעומת התקופה המקבילה ב-2015, והרווח הנקי הסתכם ב-40 מיליון שקל, עלייה של 17.6%.

גם ברבעון השני השפיעה לטובה על התוצאות הכנסה של 54 מיליון שקל מאורנג' העולמית בגין הפסקת השימוש במותג, סכום זהה לזה שקיבלה ברבעון הראשון ושמסייע לפרטנר להמשיך להציג רווח. מהצד השני, פרטנר רושמת גידול בהוצאות על שיווק ופרסום כחלק מהחדרת המותג החדש שלה. ברבעון השני, תזרים המזומנים החופשי היה 160 מיליון שקל והחוב נטו שלה ירד לפחות מ-2 מיליארד שקל.

במגזר הסלולר, ההכנסות ירדו גם בהשוואה לרבעון הקודם (9.1%) וגם לרבעון המקביל (16.1%), והסתכמו ב-715 מיליון שקל. מתוך הסכום, ירידה חדה בשיעור דו-ספרתי נרשמה במכירות ציוד הקצה, שהסתכמו ברבעון השני ב-188 מיליון שקל בלבד, בעוד שההכנסות משירותי סלולר ירדו בשיעור חד-ספרתי והסתכמו ב-527 מיליון שקל.

הירידה בהכנסות משירותים מוסברת בקיטון בהכנסות הקשורות בסיום הסכם השימוש ברשת עם הוט מובייל, ובהמשך שחיקת המחירים בשוק. בכל הקשור לירידה במכירות ציוד הקצה, נראה שפרטנר הפסיקה לתת אשראי נדיב ללקוחות והקשיחה את המימון והתוצאה הייתה שלקוחות עברו לקנות ציוד קצה בעיקר רשתות בשוק החופשי.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) במגזר הסלולר הסתכם ב-155 מיליון שקל, ירידה ביחס לרבעון המקביל, אך עלייה ביחס לקודם. בסוף הרבעון היו לפרטנר 2.7 מיליון מנויים, עלייה קלה מהרבעון הקודם. ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת ממנוי) הסתכם ב-65 שקל, ירידה של 2 שקלים מהרבעון הקודם.

ההשקעות ההוניות (CAPEX) ירדו בשיעור חד מ-111 מיליון שקל ברבעון המקביל ל-57 מיליון שקל, צניחה של 49% - עדות נוספת למצב העגום של השוק.

הכנסות החברות בענף ירדו ב-9.5%

שלוש חברות הסלולר הוותיקות, פרטנר, סלקום ופלאפון, המשיכו גם ברבעון השני להתמודד עם התחרות הסוערת ועם חוסר הוודאות הרגולטורי. בסך הכול, הכנסות שלוש החברות יחד (ממגזר הסלולר) הסתכמו ב-2.15 מיליארד שקל, ירידה של 9.5% מהרבעון המקביל. הכנסות סלקום הן הגבוהות ביותר, 784 מיליון שקל, והיא גם רושמת את ההכנסות הגבוהות בין השלוש, גם משירותים וגם במכירת ציוד קצה. סלקום היא היחידה מבין החברות שרשמה עלייה קלה בהכנסות ממגזר הסלולר ביחס לרבעון הקודם.ב-

ARPU, פלאפון היא המובילה ברבעון עם 68 שקל, לעומת 66 שקל בסלקום ו-65 שקל בפרטנר. עם זאת, יש לזכור שפלאפון מחקה מנויים לא פעילים, דבר שהקפיץ לה את ה-ARPU באופן משמעותי. מחיקת המנויים הובילה לירידה חדה במספר מנויי פלאפון, בעוד שבסלקום ובפרטנר לא נרשמו דרמות מיוחדות בתחום זה ברבעון ומספר המנויים בשתיהן דומה לזה שהיה ברבעון הקודם.

הרווח הנקי של שלוש החברות יחדיו הסתכם ב-83 מיליון שקל ברבעון. הרווח כולל בסלקום ובפרטנר גם את הפעילות הקווית (בסלקום גם את הטלוויזיה), ובפלאפון - אף שבניגוד למתחרות אין לה הוצאות מימון - היה הרווח הנקי הנמוך ביותר ברבעון, 13 מיליון שקל.