אמריקאי שמחזיק 4,000 דירות: "זו הדרך להיות סופר-עשירים"

גרנט קרדון, יזם, סופר ומומחה מכירות, מתנגד לרכישת בתים למגורים וטוען כי עדיף להשתמש בהון לצורך רכישת דירות להשקעה

נדלן בתים בארה``ב ארצות הברית / צילום:  בלומברג
נדלן בתים בארה``ב ארצות הברית / צילום: בלומברג

שוק הנדל"ן בארה"ב התאושש בקצב די מהיר מאז המשבר הפיננסי הגדול ב-2008. ישנם אנליסטים שמזהירים מפני משבר דיור חדש, אך גרנט קרדון, יזם ומומחה מכירות, סבור שרכישת דירות להשקעה היא הדרך הטובה ביותר להיות "סופר-עשירים".

בטור דעה שפרסם באתר "ביזנס אינסיידר", קרדון טוען כי בארה"ב השקעות הנדל"ן הטובות ביותר הן דירות ולא בתים. קרדון מתנגד גם לרכישת בתים למגורים וטוען כי "רכישת בית זה לפראיירים משום שבית לא משלם לך כל חודש אלא אתה צריך לשלם עליו. זו מחויבות גדולה עבורי ולא נכס". הוא טוען עוד כי רכישת בית למגורים מגבילה את הניידות ואת ההון העצמי.

קרדון, מחבר רב המכר של הניו-יורק טיימס "תמכור או תפסיד", מציין מספר גורמים לכך שרכישת דירות multi-family תהיה ההשקעה הטובה ביותר בארה"ב. ראשית, הוא מסביר כי דור ה"בייבי בום", שמונה 75 מיליון איש, מתקרב לגיל פרישה, כאשר רבים ממתחמי דירות המולטי-פמילי יותאמו בעתיד הקרוב לקהילות של פנסיונרים. בנוסף, הוא מציין כי לפי הערכות דור המילניום לא צפוי לרכוש בתים ודירות למגורים בהיקף גבוה ויעדיף להתגורר בשכירות.

"עבור רוב האנשים לימודים אקדמיים או רכישת בית לא הפכו אותם לעשירים", טוען קרדון ומוסיף כי אם אתם מעוניינים לחסוך הון מסוים במשך 30 שנה לקראת הפרישה, אז רכישת בית היא דרך טובה "להחנות" את ההון שלכם, "במקום לשמור אותו בבנק או מתחת למזרון. אך אם אתם מעוניינים למנף את ההון ולהגדיל אותו, רכישת בית זו לא הדרך". לדבריו, צבירת דירות להשקעה היא המתכון הנכון. כמובן שלפני כן עליכם לייצר הכנסה יציבה ומספיקה ע"י השקעה בעצמכם, הוא מסכם.