תוך פחות משנה: ColorChip גייסה 45 מיליון דולר

החברה מפתחת טכנולוגיית תקשורת אופטית וגייסה מאז הקמתה 80 מיליון דולר: "הכסף שגייסנו ישמש לצורך הגדלת כושר הייצור של החברה"

חברה מגייסת כשאפשר ולא תמיד כשצריך. זו אקסיומה. מייסד ומנכ"ל Kaltura, החברה הישראלית האחרונה שהודיעה על סבב גיוס של עשרות מיליוני דולרים, אמר לנו את זה במפורש. עכשיו מצטרפת ל-Kaltura חברה ישראלית אחרת שמגייסת עשרות מיליוני דולרים, זמן די קצר אחרי הגיוס הקודם שלה - שאף הוא היה בהיקף דומה - ומוכיחה שחברות מגייסות כשאפשר ולא בהכרח כאשר הן זקוקות למזומנים. בשנים האחרונות, שבהן תחום ההיי-טק שובר שיאים, כנראה שדי קל לגייס.

ColorChip, שכבר חיה ובועטת 15 שנה, לא מעט במונחי תעשיית הטק, גייסה 20 מיליון דולר - 9 חודשים בלבד אחרי שגייסה 25 מיליון דולר.

על סף פריצת דרך

למעשה, בתוך פחות משנה גייסה החברה 45 מיליון דולר - 56% מסך היקף הגיוס הכולל מאז הקמתה. ונתון זה אומר שהחברה, שפיתחה טכנולוגיית תקשורת אופטית, כנראה אכן מצויה על סף פריצת דרך אחרת בעלי המניות בה - אפילו בנטרול האופוריה בתעשיית הטק הישראלית והעולמית כאחד - לא היו ממשיכים ותומכים בה.

ColorChip פיתחה רכיבים הדרושים לייצור תקשורת אופטית המפעילה את מאגרי המידע של ספקי טכנולוגיה מובילים. "הטרנסיוורים (Transceiver, מקלט משדר, מודם ברשת אלחוטית המסוגל לשדר ולקלוט נתונים דרך אותות רדיו או אינפרא אדום) והמפצלים שהחברה מייצרת מאפשרים לשנע ביעילות את רוחב הפס הדרוש למידע הרב שמצוי במרכזי מידע גדולים", נטען בהודעתה.

"הכסף שגייסנו עתה ישמש לצורך הגדלת כושר הייצור של החברה ולגיוס עובדים", סיכם מנכ"ל החברה, יגאל עזרא.