שחקני פוקימון גו באסיה מתלוננים על בעיות בתשתית הסלולר

השחקנים מתלוננים גם שבאזורים כפריים יש מעט מאוד תחנות פוקימון ואתרי הצטיידות שבהם ניתן למצוא ציוד נחוץ ללכידת פוקימונים

שחקני פוקימון גו בווייטנאם / צילום: רויטרס
שחקני פוקימון גו בווייטנאם / צילום: רויטרס

חובבי משחק הסמארטפון פוקימון גו באסיה עושים מאמצים להתחבר אל ספקיות הטלקום וציוד הרשת הטובים ביותר, כדי לגבור על בעיות הקליטה שמשבשות את מסעי הציד שלהם אחר הדמויות הווירטואליות.

מאינדונזיה ועד הונג קונג וקמבודיה, הפופולריות הפראית של יישום המציאות הרבודה של נינטנדו מחוללת שינויים בסגנון חייהם של גיימרים רבים, שנאלצים לצעוד ברגל מאתר לאתר בעולם הפיזי כדי לחפש פוקימונים.

חודש לאחר השקתו בארה"ב, ניו זילנד ואוסטרליה, הושק המשחק במדינות רבות בדרום-מזרח אסיה ב-5 באוגוסט, אך החובבים הנלהבים מגלים כי בראש ובראשונה עליהם לגבור על בעיות ברשת הסלולר.

באינדונזיה, סיפר מוצ'מד סייפודין בן ה-29, עובד בנק במקצועו, כי עבר לחברת שירותי טלפון נייד שמספקת חבילות נתונים טובות יותר, וכי ידידיו קנו מודמים במחיר של 20 דולר ליחידה, כדי לקלוט איתותים.

"אנחנו יכולים להשתמש במודמים, בייחוד במקומות שבהם קשה לקלוט איתותים", אמר סייפודין בריאיון. הוא וידידיו נהגו לבלות את זמנם הפנוי במשחקי אסטרטגיה בביתם.

אך כעת, חמושים במכשירים החדשים, הם יוצאים החוצה כדי ללכוד פוקימונים שמסתתרים במקדשים ובציוני דרך אחרים שבהם נוהגים אנשים להתאסף.

בהונג קונג, קופצים הנוסעים על חשמליות המכונות "דינג דינג" בחיפוש אחר פוקימונים. במדינות כמו קמבודיה, וייטנאם ולאוס, שלח משרד החוץ של ארה"ב לגיימרים, באמצעות הטוויטר, אזהרות מפני מוקשים שנותרו בשטח מתקופת המלחמה.

רשמית הושק המשחק רק לפני שבועיים באינדונזיה, אך עשרות אלפי גיימרים נלהבים במדינה שאוכלוסייתה 250 מיליון, החלו לשחק עוד לפני כן באמצעות שימוש באתרי פרוקסי להשגת גישה לחנויות יישומים בחלקי עולם אחרים.

גיימרים מניעים את הגאות בעסקיהן של יצרניות מודמים כמו PT Smartfren Telecom, שהיקף המכירות הארצי של מודמי 4G שלהן זינקו פי חמש תוך חודשיים בלבד. החברה השיקה מכשירים חדשים עם קיבולת סוללות גדולה יותר, לדברי דריק סוריה, סגן נשיא Smartfren למותגים ושיווק, בריאיון עם רויטרס.

גם הקמעוניות מרוויחות מכיוון שמספר גדל והולך של גיימירים מחפש מכשירים לשיפור התקשורת הניידת ולצמצום ההוצאות על חבילות מידע.

"מספר גדל והולך של לקוחות מחפש מקורות חלופיים של גלישה", אמר בילי קהיה, מוכר בחנות מוצרי אלקטרוניקה בבירת אינדונזיה, ג'קרטה.

זינוק נרשם גם בביקוש לחידושים במשחק - החל מדמויות חדשות וכלה בשלבים חדשים, לדברי סייפודין.

"לחפש פוקימונים, לחפש פריטים, להיאבק באולמות ספורט.... עשינו את כל הדברים האלה שוב ושוב", אמר סייפודין, בהתייחסו לאתרים שבהם עורכים הגיימרים תחרויות בין דמויות וירטואליות, "יכול להיות שצריך קונספט חדש כדי לשמור על רמת העניין שלנו".

שחקנים אחרים מתלוננים שבאזורים כפריים יש מעט מאוד תחנות פוקימון ואתרי הצטיידות שבהם ניתן למצוא ציוד נחוץ ללכידת פוקימונים.