עו"ד מיכאל שר הורשע בגניבת מיליוני שקלים מלקוחותיו

באחד המקרים גזל עו"ד שר 1.3 מיליון שקל מכספי מכירת ביתה של מכרה ותיקה, שעמה אף היה לו קשר רומנטי

עורך דין מיכאל שר / צילום מסך
עורך דין מיכאל שר / צילום מסך

מעל חצי שנה לאחר שהוכרע דינו, הוקראה היום (ג') הכרעת הדין המרשיעה בעניינו של עו"ד מיכאל שר, שמעל בכספי חמישה מלקוחותיו. שר הורשע ב-4 עבירות של גניבה בידי מורשה, סעיף אחד של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות ושני סעיפים של משיכת צ'ק ללא כיסוי.

פסק הדין ניתן על-ידי סגן נשיאת בית המשפט המחוזי בדימוס, השופט עודד מודריק, בינואר השנה, אך הוקרא לעו"ד שר רק היום בידי השופט בני שגיא. מועד ההקראה נדחה בשל התחמקותו של שר מהגעה לבית המשפט, ומאז כתיבת פסק הדין השופט מודריק פרש לגמלאות.

החל בשלב הסיכומים בתיק עו"ד שר לא הגיע לדיונים, עורכי דינו מסרו כי אין להם קשר עימו - ולאחר ששר לא הגיש סיכומים להגנתו בתיק, השופט מודריק נאלץ לתת פסק דין בלא סיכומי הגנה ולפרוש מכס השיפוט מבלי שהשמיע את הדין באוזני הנאשם.

ההרשעה של שר נוגעת ל-5 מקרים בהם מעל עורך הדין באמון לקוחותיו ונטל מהם כספים שלא כדין. במקרה אחד קיבל שר כחצי מיליון שקל עבור לקוחו בנאמנות במסגרת עסקה למכירת דירה. כשביקש הלקוח לקבל את כספו עם השלמת העסקה, עיכב עורך הדין את הכספים ובשלב מסוים נתן לו צ'ק על סך 300 אלף שקל, בידיעה שהצ'ק ללא כיסוי. בסופו של דבר שר החזיר ללקוח את הכספים - אותם גנב מלקוחה אחרת.

הלקוחה שממנה נגנבו אותם כספים היא מכרה ותיקה של שר, שפגשה אותו אחרי שנים שלא היו בקשר, והתפתח ביניהם קשר רומנטי. בהמשך, בעלה לשעבר של הלקוחה-בת הזוג הוכרז כפושט רגל, והיא נאלצה למכור את ביתה כדי לפרוע חלק מחובותיו. הלקוחה נענתה להצעתו של שר לייצג אותה בעסקה כדי לחסוך בשכר-טרחת עורך דין והפקידה בידיו ה"נאמנות" של שר 1.3 מיליון שקל, שאת חלקם הוא כאמור גנב כדי להחזיר כספים ללקוח אחר שמעל אף בכספיו.

לקוחה אחרת הגיעה למשרדו של שר בהמלצת חבר של משפחתה. במסגרת עסקת מקרקעין שבה הייתה מעורבת, היא הפקידה בידי עורך הדין 590 אלף שקל. עד מהרה אותו חבר שהפנה את הלקוחה למשרד, גילה כי משהו אינו כשורה עם עורך הדין והמליץ לה ללכת ולמשוך את כספה. הדבר לא התאפשר, עד שהיא איימה לפנות למשטרה, ואז הוחזר לה כספה. השופט קבע כי "הנאשם שלח יד בכספה של הלקוחה ואף קיבל את הכסף במירמה", והוסיף כי דפוס ההתנהגות של שר דומה למקרים האחרים שבכתב האישום.

במקרה אחר, לקוחה שהייתה מזכירתו של רואה חשבון שחלק משרד עם עו"ד שר, ביצעה באמצעותו עסקת נדל"ן במסגרתה הפקידה בידיו 120 אלף שקל בנאמנות. 30 אלף שקל מכספי המזכירה הלכו לחשבון בשליטת אותה בת זוג זמנית ששר היה חייב לה כספים, ו-90 אלף שקל לעורכת דין שעבדה עם שר, אך בהמשך נמשך הסכום לחשבון אחר שניהל עבור לקוח אחר.

האישום האחרון שבו הורשע עורך הדין שר, נוגע ל-105 אלף שקל שנטל מזוג לקוחות, שעה שהציג להם מצג-שווא שהסכום ישמש מקדמה לרכישת נכס מקרקעין בטורונטו שבקנדה. בפועל הוא נטל את הכספים למטרות אחרות.

"בשלב זה של כתיבת הכרעת הדין, אינני יודע אם הנאשם יתייצב להקראת הכרעת הדין. אם יקרה הדבר ואם לא יקרה, ברי שהנאשם חמק והסתתר - ואפשר שעודנו מסתתר כדי שלא ייתן את הדין על פשעיו", העיר השופט מודריק בסיכום הדברים.

השופט ציין כי בחר שלא להשתמש בהתחמקות עצמה כראיה מחזקת לאשמתו של שר, שכן הראיות האחרות נגדו ממילא היו מספיקות כדי להרשיעו.