בועז הרפז: "עברתי 6 שנים של עינוי"

6 שנים בדיוק לאחר פרסום המסמך, החליטו בפרקליטות - בתום השימוע - להאשים את בועז הרפז בזיוף המסמך ■ היום הוא הגיב לפרשה וטען כי חווה "סנקציות וענישה של כל גורם שיכול"

פרשת "מסמך הרפז" בדרך לבית המשפט: אמש (ה') פרסם לראשונה כתב חדשות 2 גיא פלג כי הפרקליטות החליטה באופן רשמי להעמיד לדין את בועז הרפז בזיוף המסמך המפורסם, 6 שנים בדיוק לאחר שהמסמך נחשף בחדשות 2. היום (ו') הגיב הרפז להתפתחות וטען כי מתחילת הפרשה הוא עבר "6 שנים של עינוי נוראי, גיהנום אישי ומשפחתי".

הרפז הוסיף, בעמוד הטוויטר שלו, כי חווה "סנקציות וענישה של כל גורם שיכול". את הדברים כתב בתגובה ליוסי יהושע, הכתב הצבאי של "ידיעות אחרונות", שטען כי "המשפט של אלאור אזריה יהיה משחק ילדים ליד מרחץ הדמים במשפט הרפז. בפרשת אזריה התביעה סירבה לדבר על עסקת טיעון, ולהרפז אין מה להפסיד יותר".

החלטת הפרקליטות התקבלה לאחר שטענות פרקליטיו נדחו בשימוע. בשבועות האחרונים נערך שימוע של פרקליטיו של הרפז - ממשרדו של עו"ד יעקב וינרוט - בפני עו"ד שלמה (מומו) למברגר, פרקליט מחוז תל-אביב, והתובעת, עו"ד טוני גולדנברג.

הרפז יואשם בזיוף המסמך, שנחשף ב"אולפן שישי" ב-2010 והביא לסערה: פרסומו של המסמך שנגע לאפשרות מינויו של יואב גלנט לרמטכ"ל גרמה לטלטלה במערכת הפוליטית, הצבאית והמשפטית. לאחר זמן קצר התברר כי המסמך שעסק בקידום מעמדו של גלנט ובהכפשת אשכנזי וברק למעשה זויף.

מקורביו של הרפז הבהירו בעבר כי אם יוגש כנגדו כתב אישום, הוא "יצעיד את צמרת צה"ל ומשרד הביטחון אל בית המשפט". הרפז הודה בחקירה בזיוף המסמך, אולם לאחר מכן טען כי הודה בשל לחצים חריגים שהופעלו עליו, וכי המסמך נמסר לו.

בחודש ינואר פרסם היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, יהודה וינשטיין, דוח שקבע כי אף אחד מהמעורבים בפרשה - בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, דובר צה"ל לשעבר תא"ל (במיל') אבי בניהו ועוזר הרמטכ"ל לשעבר אל"מ (במיל') ארז וינר - לא יועמדו לדין. גם החקירה נגד היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי, ד"ר אביחי מנדלבליט, נסגרה לאחר שנחשד במעורבות בפרשה.

הרפז הגיב אז בחריפות וטען כי מדובר בדוח מביש ומקומם, וכי המעורבים שלא יינקטו נגדם הליכים משפטיים הם כלל אינם תמימים.

"במשך 1992 ימים אני ומשפחתי עברנו עינוי נפשי, התנכלות בלתי פוסקת וחקירות חוזרות ונשנות במטרה למצוא פתח בו יוכלו הקושרים המקושרים לחמוק ממתן דין על מעשיהם", אמר אז הרפז.

"במהלך הימים הללו הופק דוח נדיר המגלה לפתע שחבורת הקושרים המקושרים המציגים עצמם במשך שנים כמתוחכמים, המנוסים והמקושרים ביותר, ואשר ניהלו את מערכות הביטחון הרגישות ביותר באזורנו, לא ידעו, לא הבינו, והם בעצם תמימים, כסילים וחסרי מודעות למעשיהם", הוסיף.

"הדוח הנוכחי הוא מהמבישים והמביישים ביותר את מערכת אכיפת החוק ומוכיח כי יש דין אחד לקושרים מקושרים ודין אחר לאזרחים רגילים", האשים הרפז.