אפל, פייסבוק, יבמ ומיקרוסופט מתחייבות על שוויון בשכר לנשים

אתמול הכריז הבית הלבן על הצטרפותן של ענקיות הטכנולוגיה ליוזמת ה"התחייבות לשוויון בשכר" שעליה הכריז לפני כחודשיים

שעות עבודה רבות משפיעות על בריאות נשים / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
שעות עבודה רבות משפיעות על בריאות נשים / צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ענקיות הטכנולוגיה עולות סוף סוף על הרכבת של השוויון בשכר. יותר מחודשיים לאחר שהבית הלבן הכריז לראשונה על "התחייבות השוויון בשכר" שלו במגזר הפרטי, חתמו עליה פייסבוק, אפל, מיקרוסופט ויבמ, וחברות טכנולוגיה נוספות. 

בכך שהן מצטרפות להתחייבות, שהוצגה לראשונה בוועדת "ארה"ב של נשים" ביוני השנה, מבטיחות החברות לסייע לסגור את הפער הלאומי המגדרי בשכר, לקיים מדי שנה ניתוחי שכר בכל החברה ולבחון מחדש את ההתנהלות בתחומי גיוס העובדים וקידומם. על המצטרפות החדשות הוכרז בהצהרה של הבית הלבן אתמול, שבמקרה היה גם יום שוויון הנשים, יום השנה לאישרור התיקון ה-19 לחוקת ארה"ב, שהעניק לנשים את הזכות להצביע בבחירות. 

אפל, שהצהירה מוקדם יותר השנה על כך שאין אצלה פערי שכר, פרסמה הצהרה שבה היא מתחייבת לבצע בדיקה עמוקה אף יותר בעניין התגמולים בחברה. "אנחנו מבצעים כעת ניתוח של המשכורות, הבונוסים, ומענקי המניות השנתיים של כל העובדים שלנו ברחבי העולם. אם קיים פער, נטפל בכך", הודיעה החברה.

אתמול חתמו על ההתחייבות 29 חברות, ובכך מגיע מספר החתימות ל-57. ההתחייבות היא חלק מיוזמה של הבית הלבן בהיקף של 50 מיליון דולר להרחבת ההזדמנויות העומדות בפני נשים ונערות ולשיפור חייהן.