יונתן רושפלד קונה את הרברט סמואל; יפתח שם מסעדה חדשה

אחרי תקופה לא פשוטה, השף יונתן רושפלד חוזר ללב הקולינריה הגבוהה, רוכש מקבוצת עדי'ס לייף סטייל את חלל מסעדת הרברט סמואל בת"א ויפתח בה מסעדה חדשה אחרי החגים

יונתן רושפלד / צילום: דנה קורן
יונתן רושפלד / צילום: דנה קורן

כמו בסרט הוליוודי, שבו חוזר הגיבור הראשי כנגד כל הסיכויים, נודע כי השף יונתן רושפלד בדרך חזרה להרברט סמואל.

רושפלד, שנפרד ממסעדת הרברט סמואל (ומשאר מסעדות קבוצת עדי'ס לייף סטייל) במאי 2015, חוזר לזירת מסעדת היוקרה בישראל.

יונתן רושפלד וקבוצת קאפטן קארי מסרו היום (א'): "אנו שמחים להודיע שרכשנו את מבנה מסעדת הרברט סמואל תל-אביב מחברת עדי'ס לייף סטייל. המסעדה תיפתח לאחר תקופת החגים. שמה של המסעדה החדשה יפורסם בקרוב. שף יונתן רושפלד מברך את עדי שטראוס באופן אישי ואת הקבוצה שעוברת למשכנה החדש ביפו". 

לא מעט נכתב כאן על השנה המטלטלת ומלאת התהפוכות שעבר השף רושפלד. להלן תקציר הפרקים הקודמים: רושפלד, שף קבוצת עדי'ס לייף סטייל - אשר כללה את הרברט סמואל בתל-אביב ואת הרברט סמואל הכשרה בהרצליה, כמו גם את מסעדת טאפאס אחד העם - חבר אל השף עודד סיידא, ויחד הם פתחו את מסעדת "ארוחת ערב", וזמן קצר לאחר מכן נפרד מהקבוצה.

רושפלד - שיחד עם סיידא תכנן לפתוח מסעדה נוספת, וכן פתח סניף נוסף של "ארוחת ערב" בירושלים, במקומה של מסעדת קבלייר - החל לקבל ביקורות קשות, כולל ביקורת אחת ויראלית במיוחד, מה שגרם לבסוף לסגירת המסעדות.

בהמשך הוא חבר אל המסעדן גיא בליס (מנכ"ל קבוצת עדי'ס לייף סטייל לשעבר), ויחד פתחו השניים את הדוכן ההודי קפטן קארי בשרונה מרקט בתל-אביב, שזכה לביקורות חיוביות.

כעת, עומד רושפלד לחתום על החוזה לרכישת חלל מסעדת הרברט סמואל תל-אביב, אותה הקים לפני כ-8 שנים.

קבוצת עדי'ס לייף סטייל מסרה בתגובה: "מסעדת הרברט סמואל תל-אביב תעבור בתחילת 2017 למשכנה החדש. החודש 16 בספטמבר תסגור המסעדה את דלתותיה ותפתח מחדש במלון סטאי בכיכר השעון ביפו. חלל המסעדה החדש נמצא בשלבי סיום של הבנייה וממוקם במלון סטאי יפו, מלון יוקרה מרשת אורכידאה בבעלות האחים נקש".

כמו כן ביקשו להדגיש בקבוצה כי השף רושפלד רכש את החלל במטרה לפתוח מסעדה חדשה בעתיד, ללא קשר לקבוצה ולמותג הרברט סמואל.

לדברי הקבוצה, העברת המסעדה מתל-אביב למלון סטאי ביפו הוחלטה כחלק מהתוכנית האסטרטגית של הקבוצה להתמקד בתחום מסעדות האיכות הכשרות בבתי מלון. המותג "הרברט סמואל' יישאר בבעלות הקבוצה על מסעדות הרברט סמואל הרצליה במלון ריץ-קרלטון והרברט סמואל ירושלים שנפתחה לאחרונה בכיכר ציון בעיר.

זאת לא הפעם הראשונה שעולם המסעדנות הישראלי חווה דרמות מפותלות מהסוג הזה. כזכור, גם ירון שלו, שפוטר ממסעדת טוטו על רקע אישי והוחלף על-ידי השף מושיק רוט, חזר לאחר שיקום, קנה בעזרתם של משקיעים את המסעדה ושב לכהן כשף הראשי שלה.