המשקיעים ברחו? אאורה מוכרת בזול לתושבי קרית אונו

שווה לחבור לרשות המקומית: שיתוף פעולה בין חברת אאורה ישראל לעיריית קרית אונו הוליד 60 דירות 3 חדרים ב-1.65 מיליון שקל לתושבי המקום

משרד האוצר מדיר את המשקיעים משוק הנדל"ן? לחברות הנדל"ן יש פתרון. הקבלנים מפתים את התושבים הסמוכים בחסותם של ראשי הערים.

חברת אאורה  מדווחת היום (א') לבורסה לניירות ערך כי מכרה ביום שישי האחרון 60 דירות בנות שלושה חדרים בפרויקט "אונו וואלי" במחיר 1.65 מיליון שקל. המדובר על פרויקט פינוי בינוי במתחם בר יהודה של 216 יח"ד ותיקות לטובת 8 בניינים מדורגים עד לגובה של 16 קומות עם 680 יח"ד שיבנו וישווקו בשני שלבים.

בשלב הראשון מציעה החברה 230 דירות למכירה, וזאת לאחר מתן הדירות למשפחות המפונות. כעת, לאחר המכירה ביום שישי האחרון, נותרו 170 דירות. מנכ"ל אאורה ישראל, יעקב אטרקצ'י, אמר: "גם בשלב הבא נמכור 60 דירות בנות שלושה חדרים באותו האופן. העירייה התנתה את התב"ע בקיומן של דירות שלושה חדרים ומכירתם לבני המקום בעלי ותק של 5 שנות מגורים או לקרוב משפחה מדרגה ראשונה לבן המקום שכזה. מדובר במצב בו כולם מנצחים - לנו שווה למכור בהנחה כשהמכירה היא מהירה. לעירייה זה הישג להשאיר את בני המקום בעיר והרוכשים השיגו מחיר מצוין כי על דירות שלושה חדרים אין הנחות בשוק - זה מוצר שאין אותו כמעט".

ואכן שווה לחבור לרשות המקומית. שיתוף הפעולה הביא, לפי הודעה, כ-1,500 מתעניינים ומתוכם 244 נרשמו, וכאמור 60 מהם זכו לדירה במחיר האמור.

לפי אתר מדלן, מחירה של דירת שלושה חדרים חדשה בקרית אונו עומד על 1.778 מיליון שקל, והמחיר משקף הנחה בת כ-7%. בנוסף מדובר בדירה הנמכרת על הנייר, כך שלעיתים תמחור מגולם במחיר נמוך יותר.

בקרית אונו, ישוב שבו מחירה הממצע של דירה (חדשות ויד 2) עומד על כ- 2.3 מיליון שקל - לא יהיו דירות במחיר למשתכן ונראה שאלו הפתרונות שראשי הערים יכולים להשיג. לפי דיווחי עבר, המקום הסמוך בו תפעל תוכנית מחיר למשתכן הוא יהוד-מונוסון, אך טרם התפרסם מרכז בעניין.

ראש עיריית קרית אונו, ישראל גל, הסביר כי בדק באמצעות שמאי מטעם העירייה כי אכן המחיר אטרקטיבי: "המדיניות שלנו היא לייצר דירות 3 חדרים בתוכניות בניין עיר ולשווק אותם בראש ובראשונה לתושבי קרית אונו. אין מה לעשות, הדירות בקרית אונו יקרות מאד. בפרויקטים החדשים, דירת חמישה חדרים עולה החל מ- 2.7 חמישה חדרים ו -4 חדרים החל מ-2.3 מיליון שקל. בכל הבנייה החדשה כמעט ולא נוצרו דירות חדשות. שריינו 20% מהפרויקט לדירות שלושה חדרים ואין בין העירייה ליזם כל הסכם או הבטחות. מבחינתי אני אגיע לכל אירוע מכירות וטכס לזוגות צעירים".

לדבריו, "אאורה היא לא החברה היחידה שאיתה נפעל כך. במתחם הכלנית אנו פועלים באותו אופן עם חברת מצלאווי שם ישווקו 27 דירות שלושה חדרים".