אפליקציית "קיבו" של לניר, זהבי ורונאלדו מצמצמת פעילות

קיבו, שפיתחה אפליקציית מקלדת ממותגת עבור מועדוני ספורט, רשמה הכנסות של כ-70 אלף דולר בלבד במחצית הראשונה של 2016, והפסד של 3.5 מיליון דולר

נועם לניר / צילום: איל יצהר
נועם לניר / צילום: איל יצהר

כשנתיים לאחר השקת קיבו (Kibo) - אפליקציית הספורט המשותפת של החברות הציבוריות וויטסמוק ואפליי, המיזם המשותף, שדיווח בעבר על שיתופי-פעולה עם חלק ממועדוני הכדורגל המובילים בעולם, עומד בפני צמצום פעילותו על רקע חוסר הצלחתו לייצר הכנסות והפסדיו המצטברים.

לצידן של וויטסמוק ואפליי, המחזיקות כ-85% מהונה של קיבו בחלקים שווים, בין בעלי המניות הנוספים במיזם נמנים סוכן הכדורגלנים פיני זהבי, המכונה "סופר אייג'נט", וכוכב העל רונאלדו, כדורגלן ריאל מדריד וקפטן נבחרת פורטוגל.

וויטסמוק ואפליי עדכנו הבוקר (ד') כי על רקע המצב הכספי של קיבו, דירקטוריון החברה קיים דיון באסטרטגיה והחליט למקד את הפעילות במוצרים שכבר פיתחה, וכן לנקוט צעדי התייעלות הכוללים צמצום של כוח האדם בחברה, "לצורך ניצול מיטבי של משאביה ומיקוד פעילותה העסקית". בקיבו הסבירו כי החלטה זו התקבלה על רקע אי הפקת הכנסות מספקות, אי ודאות כי ההכנסות יעלו ברבעונים הקרובים, והשלמת רוב תהליכי הפיתוח העיקריים של מוצריה.

מניות וויטסמוק ואפליי הגיבו לעדכון בירידות של כ-4%-5%. דוחות וויטסמוק ואפליי שפורסמו מוקדם יותר החודש הראו כי מצבה של קיבו רחוק מלהבריק, ובשל מצבה הפיננסי המאתגר צורפה לדוחות הערת "עסק חי".

כך, הכנסות החברה במחצית הראשונה של 2016 הסתכמו בכ-70 אלף דולר בלבד, וגררו אותה להפסד של 3.5 מיליון דולר. זה הצטרף להפסד של 5.5 מיליון דולר שהציגה החברה בסיכום 2015, אז לא רשמה הכנסות כלל. בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 430 אלף דולר, מול סך התחייבויות של יותר מ-7 מיליון דולר - עיקרן הלוואות בעלים (6.2 מיליון דולר).

גייסה לאחרונה מיליון דולר

קיבו פיתחה אפליקציית מקלדת ממותגת בשפות שונות עבור מועדוני הספורט והמותגים, שמוצעת לאוהדיה ומיועדת בין היתר לשמש אמצעי חדש לקשר בין המותג והאוהד. עד היום דיווחה קיבו על הסכמים לשיתוף פעולה עם מועדוני הכדורגל ברצלונה וריאל מדריד בספרד, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וליברפול באנגליה, ובנפיקה ליסבון בפורטוגל.

בחודש שעבר השלימה קיבו סבב השקעה בהיקף של 1 מיליון דולר - עיקר הסכום מוויטסמוק, שבשליטת קרן אבולושן של רם פרומן ואיתי הורשטוק, ומאפליי שבשליטת נועם לניר. וויטסמוק ציינה בדוחות הרבעון השני, שפרסמה מוקדם יותר החודש, כי "בעקבות השלמת פיתוח מוצר הדגל בחברה הכלולה קיבו, ההנהלה בוחנת דרכים להקטנת מבנה ההוצאות בקיבו, בין היתר באמצעות השלמת הליכי התייעלות רוחביים". עוד ציינו שם כי "אם הוצאות החברה הכלולה קיבו אכן יצומצמו, עשוי הדבר להקטין את חלק החברה בהפסדי קיבו, ולהשפיע לטובה על רווחיות החברה".