ילין ולפידות מבטלים מגבלת המענק שיקבלו השנה

בשמונה וחצי השנים האחרונות קיבלו השניים תגמולים ודיבידנדים בעלות מצטברת של כ-230 מיליון שקל, מהם דיבידנדים בהיקף של כ-155 מיליון שקל

רגע לפני שהחוק להגבלת שכר הבכירים בסקטור הפיננסים נכנס לתוקף, דב ילין ויאיר לפידות, מייסדי ומנהלי בית ההשקעות המצליח ילין לפידות, פועלים למקסם את התמורה שיקבלו מבית ההשקעות שהם מחזיקים במחצית ממניותיו, והם הסירו את המגבלה על המענקים שהם זכאים לקבל. הצעד של השניים, המחזיקים יחד ב-50% ממניות בית ההשקעות, יאפשר להם ליהנות מעוד כמה מיליוני שקלים, רגע לפני ששכרם, ושכר כל הקולגות שלהם, ייקטם על-ידי החוק החדש.

מדובר בהסרת המגבלה על המענק עבור תוצאות המחצית הראשונה השנה, ואולי אף עבור תוצאות הרבעון השלישי, ולמעשה עד הרגע שהחוק ייכנס לתוקף. ילין לפידות זכאים למענק שנתי בשיעור של 5% כל אחד מהרווח השנתי לפני מס של בית ההשקעות ילין לפידות. ואולם, החל משנת 2014, ועד השנה, המענק השנתי לשניים הוגבל לסך של עד 3.2 מיליון שקל כל אחד. כאמור, השנה השניים הסירו את המגבלה. במחצית הראשונה של 2016 הציג ילין לפידות רווח לפני מס של כ-62 מיליון שקל, ששיעור של 5% ממנו מסתכם בקצת יותר מ-3 מיליון שקל לכל אחד מהשניים בחצי שנה.

לידר שוקי הון, שמחזיקה ב-50% הנותרים ממניות מבית ההשקעות, פירטה בדוחותיה לרבעון השני של 2016 כי השפעת ההודעה הנ"ל של השניים על דוחותיה הכספיים במחצית הראשונה השנה היא קיטון של כ-1.7 מיליון שקל.

בקרוב צפויות להיכנס לתוקף הוראות החקיקה המגבילות את שכר הבכירים בסקטור הפיננסים לעד פי 35 משכר העובד בעל השכר הנמוך בחברה שאליה הם משתייכים, במונחי עלות שנתית, לצד קביעה כי כל שכר מעל לעלות שנתית של 2.5 מיליון שקל לא יוכר כהוצאה לשיקולי מס, מבחינת החברה.

לפידות וילין זכאים לא רק לשכר ומענקים מבית ההשקעות שלהם, כי אם גם לדיבידנדים, והסכם ההעסקה שלהם נחתם לפני שנים רבות - אז היו לבית ההשקעות רווחים צנועים בהרבה. בצל הצפת הערך לבית ההשקעות, בשמונה וחצי השנים האחרונות קיבלו השניים תגמולים ודיבידנדים בעלות מצטברת של כ-230 מיליון שקל, מהם דיבידנדים בהיקף מצטבר של כ-155 מיליון שקל (לשניהם יחד). לידר שוקי הון וילין ולפידות נמצאים בעיצומו של מו"מ ארוך על הסכם ההעסקה העתידי של השניים (שיהיה כפוף עתה לחוק שכר הבכירים בפיננסים).