חברת הסייבר של איתן בן אליהו מגייסת 3.5 מיליון דולר

מפקד חיל האוויר הוא היו"ר של הסטארט-אפ Cronus Cyber אשר עושה שימוש באלגוריתמים כדי לחקות את פעילותם של האקרים אנושיים

איתן בן אליהו / צלם: יוסי כהן
איתן בן אליהו / צלם: יוסי כהן

סטארט-אפים בתחום הסייבר ממשיכים לעורר עניין בקרב משקיעי ההון סיכון ולגייס כספים. היום נודע כי הסטארט-אפ קרונוס (Cronus) - אשר עוסק באבטחת סייבר -גייס סכום של 3.5 מיליון דולר. לפי נתונים של מאגר המידע IVC החברה גייסה מאז הקמתה 6.2 מיליון דולר, כולל הסבב הנוכחי.

חברת קרונוס הוקמה במבלך שנת 2014 על ידי דורון סיון, אשר הקים בעבר את חברת אבטחת המידע MadSec. סיון מכהן כמנכ"ל הלברה ואילו המייסד השני של קרונוס, מתן אזוגי, מכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות. אזוגי מוגדר בהודעת החברה כאחד "ההאקרים המובילים בעולם". נציין כי המוצר של קרונוס מנסה לחקות, בעזרת אלגוריתם, את קו המחשבה של האקר אנושי. היו"ר של קרונוס הוא האלוף (מיל') איתן בן אליהו, לשעבר מפקד חיל האוויר.

בסבב הגיוס הנוכחי של קרונוס השתתפו הקרן האמריקאיתJanvest VC , משקיע אירופאי וכן משקיע אסטרטגי מהונג קונג. החברה זכתה בעבר למימון מהמדען הראשי.

הפתרון מותקן בגופים פיננסיים

מרכז הפיתוח של קרונוס ממוקם בחיפה והיא פעילה בנוסף גם באנגליה, גרמניה והונג קונג. הכסף שאותו גייסה החברה צפוי לאפשר לה להרחיב את פעילותה גם בארצות הברית. החברה פעילה כאמור גם בשוק המקומי והיא מציינת כי המוצר שלה מוטמע כיום בשורה של גופים פיננסיים, בהם הבנק הבינלאומי. החברה מוסיפה כי הפתרון שלה מותקן גם בקרב ארגונים גדולים, לרבות כאלה שמופיעים ברשימת Fortune 1000.

דורון סיון, אחד ממייסדי קרונוס ומנכ"ל החברה אמר היום כי "אנו גאים על הצטרפות המשקיע החדש. השקעתו תאפשר לנו לשים דגש על שווקי המזרח הרחוק, אשר לפי דו"ח גרטנר יהיו בקרוב המובילים בעולם".

הוא הוסיף כי "אנו גאים גם בעובדה שהמשקיעים הקיימים נתנו בנו את אמונם והשקיעו בנו בשנית".

סיני ברקת, לשעבר מנכ"ל זרוע השיווק והמכירות של אינטל ישראל וכיום שותף בקרן Janvest ודירקטור ב-Cronus הוסיף כי: "הניסיון, הידע והתחכום של היזמים והצוות של Cronus תועל למטרת הקמת פלטפורמה ייחודית מסוגה, ואנו מאמינים בפוטנציאל העסקי שלה בארצות הברית ובעולם בכלל".