עובדי הביטוח הלאומי: נפסיק להעניק שירות מיוחד לעורכי דין

ועד עובדי הביטוח הלאומי הנחה את העובדים שלא לתת שירות מועדף לעורכי דין המייצגים לקוחות בפני המל"ל, וזאת בתגובה לקמפיין שלילי לטענתם של לשכת עוה"ד נגד עובדי הביטוח הלאומי

הוועד הארצי של עובדי הביטוח הלאומי וועד עובדי המשרד הראשי של הביטוח הלאומי הנחו את עובדי הביטוח הלאומי שלא לתת שירות מועדף לעורכי דין המייצגים לקוחות בפני המל"ל. זאת, בתגובה לקמפיין שלילי לטענתם בו נוקטת לשכת עורכי הדין כנגד עובדי הביטוח הלאומי. 

בהודעת עובדי הביטוח הלאומי על הפסקת הענקת טובות וקדימות לעורכי דין, נכתב כי "לאור השיפור הניכר בשירות שמעניקים עובדי המוסד לביטוח לאומי, יותר ויותר ישראלים מבינים כי אין כל סיבה שעורך ידין ירוויח על חשבון הסבל שלהם. מצב דברים זה, בנוסף לכותרות הצצות חדשות לבקרים על עורכי דין המורשעים בגניבת כספי לקוחותיהם, הוביל ככל הנראה מישהו בלשכת עורכי הדין לאבד את העשתונות ולצאת בקמפיין מכפיש המטעה את הציבור בזדון - והכול מתוך בצע-כסף". 

על הרקע הזה, אומרים יושב-ראש הועד הארצי של עובדי הביטוח הלאומי, ירון צרפתי, ויו"ר עובדי המשרד הראשי, יורם עדיקה, כי "עובדי הביטוח הלאומי לא יתנו יד לגזול מהציבור כספים שממילא מגיעים לו - בלי טובות ובלי השתדלות של אף אחד".

לדבריהם, עובדי הביטוח הלאומי בסניפים, כמו גם במשרד הראשי, מפסיקים לאלתר הענקת כל שירות מיוחד או העדפה לעורכי דין המבקשים להרוויח על חשבון הציבור ולדחוק אזרחים מן השורה לשולי התור.

"מהיום עובדי הביטוח הלאומי מקדימים לטפל באזרח המטפל בענייניו בעצמו, ולפיכך פנייה לביטוח הלאומי באמצעות עורך דין עלולה להיות לא רק בזבוז כסף אלא גם בזבוז זמן", ציינו ראשי העובדים במוסד לביטוח לאומי, והבהירו כי לנוכח מסע השיסוי וההכפשה שיצאה בו לשכת עורכי הדין, הם שוקלים את כל הצעדים החוקיים העומדים לרשותם, כולל הגשת תביעת דיבה נגד ראשי לשכת עורכי הדין. 

על רקע הדברים הללו עולה השאלה האם מלכתחילה היה נכון להעניק קדימות לאזרחים שפנו לביטוח הלאומי באמצעות עורכי דין, ו"לדחוק" כלשון ההודעה את האזרחים שלא הצטיידו בשירות משפטי.