טלסיס צנחה; מזהירה מפגיעה בהתקשרות עם טקסס אינסטרומנטס

TI החליטה לשנות את מדיניות ההתקשרות שלה מול מפיצים בעולם, ולפי טלסיס: "ייתכן שהשינוי ישפיע לרעה על התוצאות הכספיות של החברה בעתיד"

הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי
הבורסה בתל אביב / צילום: תמר מצפי

חברת טלסיס מתריעה מפני הרעה אפשרית בפעילותה. החברה, העוסקת ביבוא ושיווק רכיבים ומכשירי אלקטרוניקה שונים, דיווחה כי חברת TI (טקסס אינסטרומנטס), ספקית עיקרית שלה, הודיעה לה על שינוי במדיניות ההתקשרות שלה עם מפיציה בעולם, ובכלל זה בישראל.

בטלסיס מציינים, כי ההודעה נעשתה בעל פה, וכי החברה עדיין לא קיבלה את פרטי המדיניות החדשה בכתב. לכן, אין לטלסיס יכולת להעריך את ההשפעה העתידית של שינוי המדיניות של החברה האמריקאית. עם זאת, בטלסיס מוצאים לנכון להזהיר את המשקיעים, כי "ייתכן ששינוי המדיניות האמור ישפיע לרעה על התוצאות הכספיות של החברה בעתיד".

מניית טלסיס  הגיבה להודעה בירידות. עם זאת, גם לאחר הירידה של היומיים האחרונים רשמה המניה עלייה של יותר מ-60% בשנה האחרונה, ושוויה של טלסיס בבורסה עומד כיום על 150 מיליון שקל.

ברבעון השני של 2016 דיווחה טלסיס על עלייה של 7.2% בהכנסות, לרמה של 53.7 מיליון שקל. הרווח התפעולי שמר על יציבות, ברמה של כ-2 מיליון שקל, והרווח הנקי שלה קפץ ב-122% ל-4.9 מיליון שקל, הודות לשיפור ברווחי החברה הכלולה ואריסייט (מוחזקת בשיעור של 23% ורשומה בשיטת השווי המאזני). בסיכום המחצית הראשונה של השנה רשמה טלסיס גידול של 10% בהכנסות ל-105.5 מיליון שקל, ירידה של 8% ברווח התפעולי לרמה של 4.6 מיליון שקל וצמיחה של 68% ברווח הנקי, שהסתכם ב-8.4 מיליון שקל.

טלסיס נמצאת בשליטת חברת ההחזקות ארלדן של צלי רשף ויגודה אחזקות (כל אחת מחזיקה 21.3% מהמניות). אתמול פרסמה ארלדן הצעת רכש למחיקת חברה אחרת שבשליטתה מהמסחר בתל אביב - כתר הוצאה לאור. זאת לאחר שניסיון קודם למחיקת כתר מהמסחר נכשל ב-2012. ארלדן מציעה כעת מחיר של 11.07 שקל למניה (גבוה ב-14% ממחירה בבורסה אתמול) בהשקעה כוללת של 13 מיליון שקל.

פרסום הצעת הרכש הנוכחית מתאפשר לאחר שכתר מכרה לאחרונה את הוצאת הספרים שהייתה בבעלותה (כתר ספרים) למתחרה, חברת מודן שבבעלות עודד מודן, תמורת 21 מיליון שקל. העסקה הושלמה ב-18 באוגוסט, וכתר, שנשארת עם מפעל דפוס ועם נכס נדל"ן בירושלים, צפויה לרשום בגינה רווח לפני מס של כ-20 מיליון שקל.

במקביל למכירה רכשה כתר ממודן 428.4 אלף מניות (קצת פחות מ-5% מהון המניות של כתר, שבהן כנראה החזיקה מודן במשך שנים מבלי שהשוק ידע על כך) ב-4 מיליון שקל (לפי מחיר של 9.3 שקלים למניה). המהלך הגדיל את הסיכויים להצלחת הצעת הרכש הנוכחית, שכן מודן לא נענה להצעת הרכש הקודמת, שבה עמד המחיר על 8.3 שקלים למניה.